هاست پرسرعت
خودرو

تویوتا سنچوری ۱۲ سیلندر ۱۹۹۷؛ رولزرویس ژاپنی!

تویوتا سنچوری ۱۲ سیلندر ۱۹۹۷؛ رولزرویس ژاپنی!

پیش از آنکه سنچوری جدید به یک شاسی‌بلند بزرگ تبدیل شود، لیموزینی لوکس و شکیل بود. به بهانه معرفی سنچوری جدید می‌خواهیم نگاهی به تویوتا سنچوری ۱۲ سیلندر ۱۹۹۷ داشته باشیم، خودرویی که با عنوان رولزرویس ژاپنی شناخته می‌شود.

سنچوری هنوز هم به عنوان یک سدان چهار درب عرضه می‌شود اما برای آنکه پشت فرمان جذاب‌ترین نسخه این خودرو بنشینید حتماً باید نسل قبلی آن را انتخاب کنید. در واقع ما به نسل دوم این خودروی لوکس اشاره می‌کنیم. در سال ۱۹۹۷ بود که ژاپنی‌ها سنچوری G50 را با طراحی تازه اما جعبه‌ای معرفی کردند ولی نکته مهم درباره آن به پیشرانه ۱۲ سیلندری مربوط می‌شد که تا قبل از آن در محصولات این چنینی دیده نشده بود. این پیشرانه ۵ لیتری تنفس طبیعی بر اساس توافق مشهور برندهای ژاپنی ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. البته قدرت آن در بازارهای خارجی ۲۹۵ اسب بخار اعلام شده بود. به‌هرحال این نیروگاه آهنین قدرت کافی برای عملکرد مناسب سدان لوکس و بزرگ تویوتا در جاده را فراهم می‌کرد. اخیراً یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر جذابی از سنچوری ۱۲ سیلندر ۱۹۹۷ را منتشر کرده است.

این خودرو که به زودی خواهد توانست بر اساس قوانین واردات خودرو راهی آمریکا شود از کیت بدنه جانکشن سود می‌برد و همان‌طور که مشاهده می‌شود سیستم تعلیق آن استوک نیست. این بخش خودرو که از نوع بادی است به لکسوس LS400 تعلق دارد و اگرچه رینگ‌ها ساخت کارخانه هستند اما برای پذیرا شدن سایر قطعات برخی تغییرات را تجربه کرده‌اند. با ورود به کابین شاهد صندلی‌های عقب تاشو با ماساژور خواهید بود که خیلی از تجهیزات مدرن خودروها به دور نیستند. همچنین پرده‌های شیشه‌های جانبی و عقب نیز به‌صورت استاندارد روی تویوتا سنچوری ۱۲ سیلندر وجود داشته‌اند و در شیشه عقب به‌صورت برقی باز و بسته می‌شوند.

مالک خودرو می‌گوید تنها چند ماه زمان صرف ارتقای خودروی خود کرده است. کارکرد این تویوتا سنچوری ۱۲ سیلندر به حدود ۸۷ هزار کیلومتر می‌رسد و در خود ژاپن نیز خودروی کمیابی محسوب می‌شود چه رسد به آمریکا که شاید به ندرت بتوان آن را مشاهده کرد. البته خریداران می‌توانند سنچوری شاسی‌بلند جدید را انتخاب کنند که در حقیقت رولزرویس کولینان بازار ژاپن محسوب می‌شود و از کابین چهارنفره با صندلی‌های لوکس و تجهیزات فراوان سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا