تویوتا هیچ برنامه‌ای برای پایان دادن به تولید لندکروزر سری ۷۰ ندارد

تویوتا هیچ برنامه‌ای برای پایان دادن به تولید لندکروزر سری ۷۰ ندارد

تویوتا در آیندهٔ نزدیک هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن لندکروزر سری ۷۰ ندارد و حتی احتمال ارائهٔ پیشرانهٔ هیبریدی را هم برای آن مطرح کرده است.

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ که همچنان در حال تولید است، در سال ۱۹۸۴ معرفی شد و سال آینده چهلمین سالگرد تولد خود را جشن خواهد گرفت. بااین‌حال، این خودرو قصد ندارد به این زودی‌ها از خط تولید خداحافظی کند زیرا معاون فروش و بازاریابی تویوتا در استرالیا «شان هنلی» گفته است این شرکت هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشتن سری ۷۰ ندارد. حتی صحبت‌هایی مبنی برای ارائهٔ یک پیشرانهٔ هیبریدی برای این آفرودر سالخورده هم وجود دارد که در صنعت خودروسازی بی‌سابقه است زیرا تاکنون ندیده‌ایم شرکتی اقدام به الکتریکی‌سازی خودرویی چهل‌ساله کند.

درحالی‌که سری ۷۰ هم‌اکنون از یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل استفاده می‌کند، شایعاتی در مورد ارائهٔ یک موتور چهار سیلندر هیبریدی برای آن منتشر شده است. هنلی هم احتمال کوچک شدن پیشرانهٔ این خودرو را رد نکرده و گفته خریداران با این موضوع کنار خواهند آمد همان‌طور که با فقدان موتور V8 در لندکروزر سری ۳۰۰ کنار آمدند. به گفتهٔ وی، تویوتا قصد دارد سبزتر شود و این اتفاق ممکن است برای همهٔ محصولات شرکت رخ دهد.

در همین حال، هنلی اشاره کرده که تویوتا مشغول پاسخگویی به سفارشات خرید معوقی است که برای سری ۷۰ دارد. این شرکت به دلیل تقاضای زیاد، پذیرش سفارشات خرید برای این ماشین در استرالیا را متوقف کرده است. این در حالی است که تویوتا به‌تازگی سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ را با افزایش قیمت ۱,۶۰۰ دلاری به بازار فرستاده است. این پیرمرد ژاپنی هم‌اکنون در مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ عرضه می‌شود و پیشرانهٔ دیزلی مذکور آن ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. سری ۷۰ در طول سال‌ها مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و به نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی، دو ایربگ، سیستم تهویه و سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش مجهز شده است.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل