هاست پرسرعت
خودرو

تویوتا گرند هایلندر سه ردیفه جدید در ۱۹ بهمن ماه معرفی می‌شود

تویوتا گرند هایلندر سه ردیفه جدید در ۱۹ بهمن ماه معرفی می‌شود

تویوتا خودروهای خانوادگی متنوعی را تولید می‌کند و به زودی عضو جدید این خانواده با نام گرند هایلندر راهی بازار خواهد شد.

این خودروساز ژاپنی اوایل سال آینده میلادی به دنبال تولید این شاسی‌بلند سه ردیفه است. گرند هایلندر قرار است ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ و در آستانه برگزاری نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی شود. تویوتا می‌گوید گرند هایلندر جدید خودرویی جادار و قدرتمند خواهد بود و از آن به عنوان حد نهایی خودروهای مخصوص جاده و مسافرت نام می‌برد. این برند دوست‌داشتنی چیز زیادی را درباره گرند هایلندر منتشر نکرده است، خودرویی که اولین بار در سال پیش نشانه‌های تولیدش پدیدار شد. در آن زمان خبر ثبت تجاری نام گرند هایلندر در آمریکا و کانادا منتشر شده بود.

چند ماه پس از ثبت تجاری آن نام بود که رسانه‌ها خبر دادند محصول متمایز تویوتا در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد و حالا می‌بینیم این خبرها درست بوده‌اند. گفته شده شاسی‌بلند تازه‌نفس این خودروساز در جایگاهی بین هایلندر فعلی و سکویا بزرگ‌تر قرار خواهد گرفت. خود هایلندر قبلاً به‌صورت سه ردیفه در دسترس بوده و سکویا نیز شاسی‌بلندی بدنه روی فریم و عضلانی است. تویوتا فقط یک تصویر تیزری از شاسی‌بلند جدید خود منتشر کرده و در آن می‌توانیم نمای شیک عقب با طراحی منحصربه‌فرد را ببینیم. بخش پشتی تویوتا گرند هایلندر با هایلندر و سکویا کاملاً متفاوت است و نشان تویوتا بالای نام خودرو قرار گرفته است. در بخش پایینی درب پشتی نیز نشان هیبرید مکس قرار دارد که احتمالاً به قوای محرکه گرند هایلندر اشاره می‌کند.

تویوتا نشان هیبرید مکس را اوایل امسال و روی کراون جدید بکار برد. این قوای محرکه از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو و دو واحد برقی تشکیل شده و کل قدرت آن در کراون به ۳۴۰ اسب بخار می‌رسد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک gsxr شیفتردار همکاری می‌کند. هنوز مشخص نیست که شاسی بلند جدید این خودروساز نیز از همین قوای محرکه استفاده خواهد کرد یا خیر. انتظار می‌رود لکسوس نیز محصول جدید خود بر پایه گرند هایلندر را ساخته و آن را با نام TX عرضه کند. قبلاً گفته شده بود TX جدید در بین کراس اوورهای RX L و GX و LX قرار خواهد گرفت. البته محصول جدید لکسوس حدود شش ماه پس از تویوتا گرند هایلندر پدیدار خواهد شد و ویژگی‌های لوکس‌تری خواهد داشت.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا