هاست پرسرعت
خودرو

تکنولوژی جدید فورد برای برن اوت کردن خودروهای برقی!

تکنولوژی جدید فورد برای برن اوت کردن خودروهای برقی!

فورد با ثبت یک اختراع و تکنولوژی جدید امیدوار است خودروهای برقی نیز بتوانند همانند خودروهای پرقدرت بنزینی اقدام به برن اوت زدن و خروج دود زیاد از چرخ های خود بکنند.

واقعیت این است که خودروهای برقی تقریباً بی‌صدا نمی‌توانند در شهر به اندازه یک خودروی بنزینی پرقدرت جلب‌توجه کنند اما هنوز هم فرصت برای خودنمایی چنین خودروهایی وجود دارد و تکنولوژی جدید فورد نیز باعث خواهد شد خودروهای بدون آلایندگی برن اوت‌هایی با دود بسیار بزنند! اخیراً رسانه‌ها به فایل‌های ثبت اختراع فورد دست یافته‌اند و عنوان آن نیز “حالت پرفورمنس خودروی برقی شدن با چرخش چرخ برای گرم شدن لاستیک” است. در واقع عبارت یاد شده به توانایی خودروهای برقی در برن اوت زدن و خارج کردن دود از چرخ ها اشاره دارد. همان‌طور که می‌دانیم خودروهای بنزینی پرقدرت و اسپرت می‌توانند با قفل کردن چرخ های جلو و چرخش چرخ های عقب برن اوت کنند؛ اما آنچه باعث تمایز تکنولوژی جدید فورد می‌شود اجازه دادن به مالکان خودروهای برقی در چرخش سریع چرخ های جلو و عقب به همین منظور خواهد بود.

چنین چیزی عملی خواهد بود زیرا خودروهای برقی اسپرت همچون فورد موستانگ مک ای معمولاً دارای یک پیشرانه برقی در جلو و یک پیشرانه نیز در عقب هستند. بر اساس اطلاعات فایل‌های ثبت شده می‌توان گفت عملکرد گرم کردن لاستیک‌ها به مالکان اجازه خواهد داد تا چرخ های جلو را قفل کرده و چرخ های عقب را برای چند ثانیه به حالت هرزگردی دربیاورند و حالت برعکس آن نیز وجود خواهد داشت. فورد می‌گوید هدف از به‌کارگیری این تکنولوژی گرم کردن لاستیک‌ها برای چسبندگی بیشتر در پیست خواهد بود اما می‌تواند برای برن اوت نیز بکار رود. این خودروساز آمریکایی می‌گوید:

گرم کردن لاستیک‌ها و خروج دود از آن‌ها باعث بهبود کشش خودرو خواهد شد و نمایانگر بصری قدرت قوای محرکه خواهد بود.

حالت جدید یاد شده می‌تواند در آینده روی نسخه پرفورمنس از موستانگ مک ای وجود داشته باشد اما احتمال دارد در خودروی دیگری نیز بکار رود. این اولین باری نیست که فورد به دنبال ارائه یک ویژگی جالب روی خودروی خود به منظور جلب‌توجه است چراکه قبلاً نیز مالکان خودروی عضلانی موستانگ می‌توانستند با استفاده از ریموت و کلید خودرو دور پیشرانه را بالا ببرند تا پیشرانه غرش کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا