هاست پرسرعت
بازی

ثبت اختراع جدید نینتندو راه حلی برای مشکل دریفت کنترلرها ارائه می‌دهد

ثبت اختراع جدید نینتندو راه حلی برای مشکل دریفت کنترلرها ارائه می‌دهد

نینتندو (Nintendo) به تازگی درخواستی ثبت کرده است تا به کمک مایع هوشمند (Smart Fluid) از مشکل دریفت کنترلرهای کنسول‌های نینتندو در آینده جلوگیری کند.

تبلیغات

از زمان عرضه‌ی نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۷ تاکنون، جوی استیک‌های این کنسول از مشکل دریفت رنج برده‌اند؛ حال اگر سوال ایجاد شده در ذهن شما این است که این مشکل چیست؟ باید بگوییم که مشکل دریفت باعث می‌شود تا زمانی که آنالوگ‌های روی کنترلرها را حرکت می‌دهید به دلیل سنگینی، خیلی دیرتر به جای قبلی خود بازگردند یا اصلا بازنگردند. به این صورت که شما انگشت خود را از روی آنالوگ برداشته‌اید، اما کاراکتر یا نشانگر شما هنوز درحال حرکت است. این مشکل از سالیان پیش در محصولات سه شرکت پلتفرم‌دار وجود داشته و با انتشار این خبر، به نظر نینتندو قصد دارند تا در نهایت این مشکل را برطرف کند.

از دیدگاه علمی، نینتندو قصد دارد تا استفاده از نوعی مایع آهنربایی به نام magnetorheological fluid یا به طور خلاصه MRF استفاده کند که باعث می‌شود هنگامی که گیمر آنالوگ کنترلر را تکان می‌دهد، از خود مقاومت نشان دهد و هنگامی که انگشت خود را از روی آنالوگ برمی‌دارد آن را به جای اصلی خود بازگرداند.

البته درخواست نینتندو به گونه‌ای ثبت شده است که به نظر آن‌ها سعی دارند تا این مایع الکترومغناطیسی را به دلیل سرعت بخشیدن به عملکرد آنالوگ دسته‌های سوییچ به صورت یک اختراع ثبت کنند. با این حال، اگر ابداع آن‌ها ثبت شود ممکن است در نهایت شاهد حل شدن مشکل دریفت آنالوگ‌ کنسول‌های نینتندو در آینده باشیم.

در کل این شرکت درباره این قضیه کمی نامفهوم رفتار کرده است و با تمامی تفاسیر نمی‌توان دقیقا مطمئن بود که چه اتفاقی برای جوی استیک‌ها رخ خواهد داد.

حتی هنوز معلوم نیست که آیا این مایع قابلیت شخصی‌سازی دارد یا خیر؟ آیا همانند دکمه های تریگر در کنسول‌های امروزی مثل کنترلر پلی‌استیشن ۵ می‌توان میزان مقاومت آن را مشخص کرد یا اینکه تنها برای بهبود بخشیدن به آنالوگ کنترلرها ساخته شده و خبری از شخصی‌سازی نیست.

در کنار نکاتی که در بالا گفته شد، هنوز مشخص نیست که قرار است شاهد عرضه کنترلرهای جدیدی برای سوییچ با استفاده از این تکنولوژی باشیم یا اینکه این اختراع در کنسول یا کنسول‌های بعدی نینتندو استفاده خواهد شد.

این مشکل به حدی برای نینتندو دردسر ساز است که آن‌ها اوایل امسال اعلام کردند که تمام کنترلرهایی که از این مشکل رنج می‌برند را به صورت رایگان در اروپا و آمریکا، حتی در صورت پایان زمان گارانتی، تعمیر می‌کند.

بسیاری امیدوار هستند که نینتندو با استفاده از این تکنولوژی بتواند پس از سال‌ها، سرانجام مشکلات مرتبط با کنترلرها را برطرف کند.

StarfieldNiko_Bladeامیر حسینPop_StarJim HawkinsعقابmeysambA.OffAliv-alkalineleon S kennedy(سابقThe great mighty poo)hero's sahdePorfosorLove GameRondaHaj_Hosseinآریا حمیدیانKianEnzelul-bookmario

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا