هاست پرسرعت
خودرو

جابجایی مسافر در جاده‌های بین‌شهری توسط تاکسی‌های اینترنتی ممنوع شد

جابجایی مسافر در جاده‌های بین‌شهری توسط تاکسی‌های اینترنتی ممنوع شد

با پیشرفت تکنولوژی شکل حمل‌ونقل نیز عوض شده و تاکسی‌های اینترنتی به پلتفرم‌های محبوبی در ایران و جهان تبدیل شده‌اند. دو شرکت اسنپ و تپسی جزو شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های حمل مسافر در کشور ما هستند که از همان آغاز فعالیت با حواشی زیادی همراه بودند و حالا نیز اخبار جدیدی درباره این شرکت‌ها منتشر شده است.

پلیس جابجایی مسافر در جاده‌های بیش شهری توسط تاکسی‌های اینترنتی را ممنوع اعلام کرده است. در نامه‌ای که از سوی فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) خطاب به رؤسای پلیس‌راه استان‌های کشور نوشته شده آمده است فعالیت ناوگان شخصی به‌ویژه سواری‌های مسافربر پلاک شخصی و همچنین حمل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی، ماکسیم و غیره در حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری خارج از ضوابط بوده و ممنوع است.

او دلیل این دستور را تضییع حقوق رانندگان حمل‌ونقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادف ناوگان عنوان کرده است. از همین رو در این نامه خواسته شده است تا پلیس‌راه‌های استان مانع جابه‌جایی مسافر از سوی تاکسی‌های اینترنتی در جاده‌های کشور شوند. طبق این نامه، فعالیت به عنوان راننده در جاده‌های کشور نیازمند طی مراحل قانونی و دریافت مدارک و مجوزهای لازم از قبیل پروانه فعالیت شرکت ارائه‌کننده خدمات کارت سلامت راننده، کارت هوشمند رانندگی، کارت هوشمند ناوگان، دفترچه ثبت ساعت و گواهی معاینه فنی است اما تاکسی‌های اینترنتی و رانندگان با پلاک شخصی هیچ‌کدام از این مجوزها را ندارند.

چندی پیش نیز دادستانی ورود تاکسی‌های اینترنتی به شعاع ۸۰۰ متری فرودگاه امام خمینی را ممنوع کرده بود. هرچند سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی گفته بود احتمالاً در این فاصله مکانی را برای رانندگان شرکت هایی همچون جمله تپسی و اسنپ مشخص خواهند کرد اما انتشار این خبر بازخوردهای زیادی میان رانندگان ایجاد کرد. البته هنوز مشخص نیست ساز و کار تشخیص مسافربرهای شخصی مشغول در تاکسی‌های اینترنتی که اقدام به جابجایی بین‌شهری مسافران می‌کنند چگونه خواهد بود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا