جاذبه های غیر مذهبی شهر زیبای مشهد

جاذبه های غیر مذهبی شهر زیبای مشهد

مشهد دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است و به دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبایی که دارد به یکی از مراکز بسیار مهم در گردشگری تبدیل شده است و امروزه اکثر گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند سری به جاذبه های گردشگری زیبای مشهد می زنند با استفاده از تور مشهد از تهران شما می توانید سفری متفاوت را تجربه کنید.

طرقبه، مکانی زیبا در دل طبیعت مشهد

از زیباترین مکان هایی که در مشهد زیبا قرار گرفته است طرقبه است. طرقبه در میان جاهای دیدنی مشهد بسیار معروف است و شما را برای ساعتهایی از زندگی شهری دور می کند.

محلی های مشهد می گویند طرقبه معنای آبادی و بزرگ و دیدن آن به خصوص در فصل پاییز بسیار خالی از لطف نیست پارک جنگلی طرقبه از آن جاهایی که پر از طرفدار است و رودی به نام گلستان در دل جنگل‌های طرقبه قرار دارد که منطقه زیبا باورنکردنی ایجاد کرده است و انبوه جنگل های گردو باعث شده است که به فسنجان به یکی از غذا های بسیار پر طرفدار تبدیل شود.

اگر به طرقبه رفتید حتما دیزی و شیشلیگ و فسنجان این منطقه را تست کنید.

آرامگاه فردوسی ارامگاه زیبا در دل شهر رضوی

هوشنگ سیحون شخصی است که این بنا را معماری کرده است و در طراحی آن از آرامگاه کوروش هم ایهام گرفته است آرامگاه فردوسی از بخشهای مختلف ساخته شده است موزه فردوسی مکعب شکل است.

تالار های داخلی می تواند شما را به یاد زیباترین قصر های دنیا بیندازد. موزه ای که در ان وجود دارد محل نگهداری اشیای قدیمی است.

وقایع تاریخی بسیار زیادی در آن قرار گرفته است آرامگاه مهدی اخوان ثالث شاعر ایرانی در انجا قرار دارد.

بازار رضا بازاری متفاوت در مشهد

بازار رضا یکی از مکان هایی است که در دل شهر زیبای مشهد قرار گرفته است .

بازار رضا علاوه بر این که یک مرکز خرید منحصر به فرد است معماری قدیمی آن را به یک مکان گردشگری منحصر به فرد تبدیل کرده است.

در بازار رضا شما می‌توانید انواع تسبیح های رنگی سجاده و جانماز را از نزدیک مشاهده کنید و در این بازارها سوغاتی تهیه کنید.

بازار رضا یکی از بازارهای بسیار مهم مشهد به حساب می آید و اگر به مشهد رفتید حتما سری به این بازار و زیبا بزنید.

هیجان در سرزمین موج های آبی مشهد

 

یکی از مهمترین مراکزی که در شهر مشهد وجود دارد و به عنوان اولین مرکز تمدن از آن یاد می کند سرزمین موج های آبی است.

در سرزمین موج های آبی مشهد شما می‌توانید تفریحات ئمنحصر به فردی را تجربه کنید و سرزمین موج های آبی بسیار بزرگ است وسعتش بسیار زیاد است و سرزمین موج های آبی یکی از مراکز بسیار بزرگی است که در سال ۲۰۱۰ بزرگترین پارک آسیایی بوده است که گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور به خود جذب کرده است.

اگر به شنا علاقه ندارید این مجموعه می‌تواند کمک‌کننده بسیار خوبی برای شما باشد .سرزمین موج های آبی امکانات خاص و هیجان انگیز را در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت بلیط در سانس صبح برای بزرگسالان ۳۵ و در سانس عصر ۲۵ تومان است. اسکی روی آب در پارک آب یکی از تفریحات بسیار خوب است که مجموعه بسیار منحصر به فرد است. اسکی ها بسیار محبوب و دیدنی هستند اسکی منجر به ترشح آدرنالین در بدن شما می شود.

موزه نادری

از موزه هایی که بسیار منحصر به فرد است و بخش ارزشمند از تاریخ را به شما نشان می‌دهد موزه نادری است. این موزه از دو تالار اصلی ساخته شده در تالار اول انواع لباس و سلاح مربوط به آن در آن وجود دارد و تالار دوم مربوط به زندگی شخصی نادر شاه افشار بوده است.

کلات نادری

یکی از جاهای دیدنی که در مشهد در میان ارتفاع کوه مشهد قرار گرفته است و دو تا دور آن دیوار و حصار بوده است کلات نادری است.

این کلات یک نمونه از برج نادر است که در مجموع روستاهای کلات واقع شده این بنا می تواند ساعت ها شما را مجذوب خودش کند بسیار غنی از تاریخ است در اطراف برج خورشید قرار گرفته است.

اشیا و ظروف مربوط به صد سال پیش در آن وجود دارد و بهتر است از آن به سادگی نگذرید.

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی یکی از باغاتی است که جز کلکسیون نادر از گیاهان دنیا محسوب می‌شود در این باغ شما هر نوع گیاهی که فکرش را بکنید می توانید پیدا کنید از گذشته تاکنون گیاهان زیادی در آن رشد کرده است. در پاییز بازار گیاه شناسی مشهد داغ داغ است. ۷۰۰ نمونه گل داوودی از مکانهای مختلف دنیا در آن وجود دارد.

شاندیز

یکی از مکان های گردشگری در مشهد است .

از جاهای بسیار مهم مشهد است که اختلاف بین دما در ان تا مشهد 5 تا ۶ درجه متفاوت است. دارای میوه و طبیعت بکر است .

غذای اصلی که در ان وجود دارد شیشلیک است با خوردن طعم سفرتان چندین برابر بهتر می شود و لذت سفرتان افزایش پیدا میکند.

گنبد هارونیه

این گنبد به دوران قبل از اسلام بر می گردد همچنین سبک معماری آذری در آن ساخته شده است به زندان هارون نیز معروف است.

شواهد تاریخی ان را به یکی از مهمترین آثار تبدیل کرده است در محوطه بیرونی گنبد سنگ یادبود امام محمد غزالی وجود دارد که این مکان را محله تدریس فیلسوف ایرانی می‌دانند آدرس آن در استان خراسان رضوی جاده مشهد قوچان حاشیه بلوار شاهنامه نرسیده به آرامگاه فردوسی است.

جنگل جیغ

جنگل جیغ یکی از ترسناک ترین جاهای دیدنی مشهد است این جنگل در لیست عجیب ترین جاهای دیدنی مشهد است به خاطر ظاهر ترسناک و اتفاقات عجیبی که دارد کمتر کسی را جرات میکند سری به این جنگل بزند.

در شب صدای عجیبی در این جنگل شنیده می شود و برخی از محققان درباره صدای جیغ دلایل علمی آوردند و گفتند که این صدا به دلیل وزش باد در میان شاخه است از طرفی برخی این نوع صدا را به نوعی جیرجیرک نسبت دادند.

در حالی که شب ها اصلا وزش باد وجود ندارد و نوعی جیرجیرک را کسی ندیده است.

باید بدانید که این جنگل زیبایی های منحصر به فردی دارد و در ایام بهار بسیار سرسبز است.

در ساعتی از صبح ورزشکاران بسیار زیادی که در آن مشغول ورزش کردن هستند .

آدرس آن مشهد طرقبه روستای سربرج است.

برج رادکان

 

یکی از برج های بسیار منحصر به فرد مشهد برج رادکان است این برج در فهرست آثار ملی ایران به چشم می خورد حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد و برجی استوانه ای شکل است.

سقفی برج به صورت مخلوطی است قدمت این برج به دوره ایلخانیان برمی گردد ساعت بازدید ۲۴ ساعته است.

باغ وحش وکیل آباد

یکی از باغ وحش های بسیار منحصر به فردی که در ایران قرار دارد وحش وکیل آباد است که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد و تنوع جانوری آنقدر زیاد است که حیواناتی همچون خزندگان پرندگان شیر و ببر در آن وجود دارد اگر به این باغ وحش بروید می توانید تنوع گونه های حیوانات در آن دیدن کنید. تایگون تنها یک نوع ببر هستند که در این باغ نگهداری می شود. این باغ وحش بسیار منحصر به فرد است و تنوع حیوانی در ان به چشم می خورد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل