جانشین بوگاتی شیرون در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد
جانشین بوگاتی شیرون در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد
بوگاتی بهصورت رسمی اعلام کرد دوران شیرون و پیشرانه ۱۶ سیلندر کواد توربوی آن به پایان میرسد و جانشین ابر خودروی دوستداشتنی این برند در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.
پایان تولید شیرون به معنی پایان عصر بوگاتی نیست زیرا هایپرکار پرچمدار و جدید این شرکت قبلاً در حال توسعه بوده است. پیش از این شایعاتی درباره معرفی جانشین شیرون در سال آینده میلادی منتشر شده بود اما بوگاتی بهصورت رسمی این اخبار را تائید کرده است. همچنین هایپرکار جدید بوگاتی آخرین خودرویی خواهد بود که توسط آخیم آنشیت مدیر طراحی بوگاتی طراحی میشود. او از سال ۲۰۰۴ تاکنون سکاندار بخش طراحی برند موردبحث بوده است.
بوگاتی امروز با انتشار بیانیهای اعلام کرد آنشیت بازنشسته میشود. او مسئول طراحی نسخههای سفارشی متنوعی از ویرون شامل سوپر اسپرت، گرند اسپرت ویتسه و هرمس بوده است. آنشیت همچنین معرفی کانسپت های شاخصی را که وارد خط تولید نشدند بر عهده داشت که از جمله آنها میتوان به مدل چهار درب و چهارنفره گالیبیر اشاره کرد. البته که شیرون و محصولات کوچ بیلد متنوعی همچون سنتودیچی، بولاید، دیوو، میسترال و La Voiture Noire نیز توسط آنشیت طراحی شدهاند.
اگرچه آنشیت بازنشسته خواهد شد اما میراث او با جانشین شیرون ادامه خواهد یافت. بنا به گفته این برند مشهور، ابر خودروی جدید شرکت چندین سال است که فرایند توسعه را میگذراند و در سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد. بوگاتی همچنین اخبار پیشین درباره استفاده از دستیار برقی برای این خودرو را تائید کرده است هرچند با خودرویی تمام برقی روبرو نخواهیم شد. محصول جدید بوگاتی به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهد شد اما نمیدانیم که آیا نسخه جدیدی از پیشرانه ۱۶ سیلندر نمادین این برند در آن بکار خواهد رفت یا خیر. با توجه به ادغام بوگاتی و ریمک در سال ۲۰۲۱ قطعاً پتانسیل استفاده از پیشرانه برقی در جانشین شیرون وجود خواهد داشت. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود این خودرو از سال ۲۰۲۶ راهی خط تولید خواهد شد.
با بازنشستگی آنشیت، فرانک هیل سکان هدایت بخش طراحی بوگاتی را بر عهده خواهد گرفت. او از سال ۲۰۰۸ به این شرکت پیوست و در مراحل طراحی ویرون سوپر اسپرت، شیرون و دیوو حضور داشت. البته هیل در فرایند طراحی ویژن گرن توریسمو نیز شرکت کرده است. آنشیت میگوید:
ویرون، شیرون و جانشین آن در یکچیز مشترک هستند. آنها خودروهای مسابقهای برای جادهها نیستند بلکه حد نهایی توسعه یک خودروی گرن توریسمو را به نمایش میگذارند و ترکیبی جذاب از چابکی تایپ ۳۵، اشرافیت تایپ ۴۱ رویال و ظرافت بیمثال تایپ ۵۷ SC آتلانتیک را نشان میدهند.
در نهایت باید گفت علیرغم بازنشستگی آنشیت او همچنان با بوگاتی در ارتباط خواهد بود و به میت ریمک مدیرعامل بوگاتی ریمک مشاوره خواهد داد.