جانشین مک لارن ۷۲۰S با نام ۷۵۰S و قدرت ۷۴۰ اسب بخار معرفی خواهد شد

جانشین مک لارن ۷۲۰S با نام ۷۵۰S و قدرت ۷۴۰ اسب بخار معرفی خواهد شد

یکی از منابع نزدیک به مک لارن می‌گوید جانشین ۷۲۰S محبوب با نام ۷۵۰S و قدرت ۷۴۰ اسب بخار معرفی خواهد شد. ظاهراً قرار است محصول جدید بریتانیایی‌ها در ماه فروردین/اردیبهشت ۱۴۰۲ از راه برسد.

اتوموتیونیوز گزارش داده جانشین مک لارن ۷۲۰S ظاهراً از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو استفاده خواهد کرد و قدرت آن با افزایش ۳۰ واحدی نسبت به سلف خود به ۷۴۰ اسب بخار خواهد رسید. منبع خبری نزدیک به مک لارن اظهار داشته است:

محصول جدید مک لارن خشونت و گیرایی ۷۶۵ را نخواهد داشت اما کمی هجومی‌تر و گیراتر از ۷۲۰S عمل خواهد کرد

همچنین گفته می‌شود طی هفته‌های آینده تیزرهایی از جانشین مک لارن ۷۲۰S منتشر خواهد شد. ظاهراً در کابین ۷۵۰S نمایشگر سیستم اطلاعات مرکزی شناور با استایل مشابه آرتورا وجود خواهد داشت. همچنین دکمه‌های مربوط به تنظیم سیستم تعلیق و حالت‌های رانندگی نیز در قاب حاشیه پشت آمپرها جاسازی خواهند شد. گفته می‌شود نسخه کوپه و کانورتیبل مک لارن ۷۵۰S به‌صورت هم‌زمان معرفی خواهند شد. البته خبری از نسخه دم‌دراز نخواهد بود و ظاهراً قیمت نیز از حدود ۳۴۲ هزار دلار شروع می‌شود. رسانه‌ها با مک لارن برای بررسی صحت‌وسقم اخبار مورد اشاره تماس داشته‌اند اما این شرکت بریتانیایی گفته به گمانه‌زنی‌ها درباره محصولات آتی پاسخ نمی‌دهد. البته رئیس مک لارن در آمریکا اشاره‌ای به ۷۵۰S داشته و آن را نسخه‌ای ارتقا یافته و اصلاح شده از ۷۲۰S دانسته بود. نیکولاس براون دراین‌باره گفته است:

۷۵۰S خودرویی کاملاً جدید و از صفر توسعه یافته نخواهد بود

البته مدیر مک لارن گفته که تمامی نسخه‌های ۷۵۰S تا پایان سال ۲۰۲۴ پیش‌فروش شده‌اند. مک لارن اخیراً همکاری خود با شرکت لاکهید مارتین اسکانک ورکس را اعلام کرده است. بریتانیایی‌ها می‌خواهند از نرم‌افزار طراحی لاکهید مارتین برای شکل‌گیری ابر خودروهای آتی خود استفاده کنند هرچند مشخص نیست که آیا ۷۵۰S نیز جزو همان خودروهاست یا خیر. جدای از ۷۵۰S شایعاتی نیز درباره تولید شاسی‌بلند برقی مک لارن منتشر شده است. این کمپانی گفته در حال بررسی چنین محصولی است اما تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است. شاید در آینده سدان مک لارن را نیز ببینیم. حتی گفته شده مک لارن به پیش‌نویس توافق با بی ام و در خصوص همکاری روی پلتفرم برقی خودروهای اسپرت دست یافته است. متأسفانه جزئیات بیشتری از اخبار، برنامه‌ها و محصولاتی که قرار است با چنین معماری‌ای تولید شوند منتشر نشده و باید منتظر هفته‌های آینده ماند.

توضیح: تصاویر به مک لارن ۷۲۰S با پوشش گلف تعلق دارند.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل