هاست پرسرعت
خودرو

جایگزینی هلیکوپترهای آپاچی و بلک هاوک با هوانورد جدید بل V-280


Notice: Undefined index: host in /home/gsxr/domains/gsxr.ir/public_html/wp-content/plugins/jannah-optimization/inc/lazyload.php on line 133

جایگزینی هلیکوپترهای آپاچی و بلک هاوک با هوانورد جدید بل V-280

شرکت بل اواخر سال ۲۰۲۲ با برنده شدن در مناقصه‌ای مهم توانست مجوز جایگزینی ۳۲۰۰ هلیکوپتر بلک هاوک و آپاچی با نمونه‌های V-280 را به دست آورد.

سیکورسکی به عنوان زیرمجموعه لاکهید مارتین و بوئینگ تصمیم ارتش آمریکا در برنده اعلام کردن پیشنهاد شرکت بل برای جایگزینی هلیکوپترهای یاد شده با V-280 والور را قبول نکردند و به همین خاطر دست به اقداماتی زدند که در نهایت راه به جایی نبرد. سیکورسکی و بوئینگ با پروژه‌ای به نام Defiant X به دنبال تولید هواپیماهای تهاجمی و دور بُرد در آینده (FLRAA) هستند. تصویر این پروژه را نیز می‌توانید مشاهده کنید هرچند مشخصات آن تاکنون اعلام نشده است.

این دو شرکت اعتراض خود به برنده شدن بل در مناقصه یاد شده را به دفتر مسئولیت دولت آمریکا ارسال کردند اما این آژانس سرانجام پیروزی بل در مناقصه را تائید کرد. دفتر مسئولیت دولت آمریکا معتقد است ارتش آمریکا به درستی طراحی محصول هر کمپانی را بررسی و ادعاهای سیکورسکی و بوئینگ را رد نموده است. دو شرکت یاد شده می‌گویند ارتش آمریکا در بررسی پیشنهاد بل دچار خطا شده و نمایندگان سیکورسکی نیز می‌گویند پروژه Defiant X ریسک و هزینه‌های کمتری برای ارتش داشته و انتخاب مؤثرتری برای آن‌هاست.

با این وجود بل برنده این قرارداد مهم با ارزش ۱.۳ میلیارد دلار خواهد بود. این سرمایه قابل‌توجه صرف ادامه توسعه V-280 والور کانورتیبل خواهد شد. ارتش آمریکا نیز در نهایت ۷ میلیارد دلار را برای تولید اولیه در نظر خواهد گرفت و کل هزینه این برنامه می‌تواند به ۷۰ میلیارد دلار نیز برسد. ارتش آمریکا به دنبال جایگزینی ۳۲۰۰ فروند هلیکوپتر بلک هاوک و آپاچی با محصول جدید بل بوده هرچند مشخص نیست چه تعداد از هلیکوپترهای V-280 والور را خریداری خواهد کرد. البته مشخص است که تمامی ۳۲۰۰ فروند هلیکوپتر بلک هاوک و آپاچی با محصول بل V-280 والور جایگزین نخواهند شد.

Bell V-280 Valor high speed cruise demo, 2019 Alliance Air Show.jpg

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا