هاست پرسرعت
خودرو

جزئیات تکنولوژی DRS فورد موستانگ GTD منتشر شد

جزئیات تکنولوژی DRS فورد موستانگ GTD منتشر شد

فورد در نمایشگاه دیترویت جزئیات مرکز تجربه مالکیت موستانگ جدید را به همراه سیستم DRS موستانگ GTD منتشر کرده است. برنامه این خودروساز برای ارتباط بیشتر با مشتریان شامل برگزاری رویدادهای متنوع با حضور مربیان حرفه‌ای مدرسه مسابقه پرفورمنس فورد خواهد بود.

فورد علاوه بر جزئیات مرکز تجربه مالکیت خود نگاهی به سیستم کاهش درگ DRS موستانگ GTD جدید نیز داشته است. این سیستم از بال عقب قابل تنظیم و فلپ های زیر بدنه ویژه برای بهینه‌سازی عبور جریان هوا به منظور افزایش سرعت و چسبندگی سود می‌برد؛ اما در ادامه نگاهی به مرکز تجربه جدید فورد و سپس سیستم DRS موستانگ GTD خواهیم داشت. این خودروساز با مدرسه مسابقه پرفورمنس خود برای معرفی برنامه حمله به پیست دارک هورس در پیس شارلوت موتور همکاری خواهد کرد. این برنامه به‌طور خاص برای مالکان موستانگ دارک هورس تدارک دیده شده و شامل سه قسمت آموزش و یک قسمت رانندگی مالک است. شرکت‌کنندگان آموزش‌های لازم را در بخش‌های گوناگون پیست خواهند دید و در کلاس‌های آموزشی شرکت خواهند کرد تا در نهایت بتوانند بهترین عملکرد را در پیست به نمایش بگذارند.

ثبت‌نام این برنامه از ژانویه ۲۰۲۴ شروع می‌شود و از مالکان موستانگ دارک هورس هزینه‌ای دریافت نخواهد شد. همان‌طور که می‌دانید این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری مجهز شده و پیست محورترین موستانگ جاده‌ای تاریخ به شمار می‌رود. فورد همچنین رویدادهای رانندگی متنوعی را برای مالکان موستانگ اکوبوست و جی تی در نظر خواهد گرفت. مالکان همچنین می‌توانند با مراجعه به یک وب‌سایت ویژه آموزش‌های لازم را دریافت کرده و با سایر مالکان تبادل‌نظر کنند. در سراسر آمریکا نیز برنامه‌های گوناگونی برای مالکان موستانگ جدید برگزار خواهد شد.

اما برسیم به سیستم کاهش درگ DRS موستانگ GTD جدید که از مکانیسم هیدرولیکی برای تنظیم زاویه بال عقب و فلپ های جلو سود می‌برد. این سیستم جریان عبور هوا را جهت افزایش سرعت و چسبندگی بهینه می‌کند. گریگ گدال مهندس ارشد موستانگ GTD تأکید دارد تمامی بخش‌های بدنه از جمله ورودی‌های هوا برای هدف خاصی طراحی شده‌اند و هوا را برای خنک‌کنندگی، آیرودینامیک و داون فورس هدایت می‌کنند. در زمان عبور از پیچ‌های تند که چسبندگی نیاز است DRS بال اصلی و فلپ را خواهد بست تا ایر فویل یکپارچه‌ای ایجاد شود و داون فورس عقب برای افزایش پایداری در پیچ‌ها بدون تأثیر منفی روی سرعت بهبود یابد. بخش زیرین خودرو به تخلیه مؤثر هوا از طریق چرخ‌ها و گلگیرهای بزرگ کمک می‌کند و چنین مدیریت عبور هوایی باعث ایجاد ناحیه‌ای کم‌فشار خواهد شد که همانند یک مکنده عمل کرده و بر پایداری خودرو می‌افزاید. در کل باید گفت ویژگی‌های آیرودینامیکی موستانگ GTD جهت بهبود عملکرد آن طراحی شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا