هاست پرسرعت
خودرو

جنرال موتورز درخواست تجدیدنظر در پرونده فیات کرایسلر را به دادگاه عالی ارائه داد

جنرال موتورز درخواست تجدیدنظر در پرونده فیات کرایسلر را به دادگاه عالی ارائه داد

جنرال موتورز درخواست تجدیدنظر در پرونده شکایت خود علیه فیات کرایسلر را با موضوع «ادعای معاملات تجاری غیرصادقانه و متقلبانه» به دادگاه عالی ایالات متحده ارائه کرد.
جنرال موتورز آخرین گزینه را در پرونده‌ی خود (ادعای معاملات تجاری غیرصادقانه و متقلبانه) علیه فیات کرایسلر اتومبیلز (FCA) به دادگاه ارائه کرد. به گزارش موتوروان، جنرال موتورز ممکن است در این پرونده گزینه‌های بیشتری نیز داشته باشد. خودروساز مستقر در دیترویت برای بررسی پرونده‌ای که ابتدا در سال ۲۰۱۹ تشکیل شده و در سال ۲۰۲۰ رد شده بود، به دادگاه عالی ایالات متحده مراجعه کرده است. باید دید که آیا عالی‌ترین دادگاه آمریکا این پرونده را قبول می‌کند یا خیر.

جنرال موتورز درخواست‌های تجدیدنظر متعددی در این پرونده ارائه کرده است، که ریشه در سال ۲۰۱۷ و رسوایی مربوط به فیات کرایسلر و اتحادیه کارگران خودرو (UAW) دارد. آخرین درخواست تجدیدنظر خودروساز آمریکایی در آگوست ۲۰۲۲ رد شد و هیئتی متشکل از سه قاضی در دادگاه تجدیدنظر ناحیه ششم ایالات متحده تصمیم قبلی را تایید کرد. در این حکم، هیئت نشان داد که حتی اگر ادعاهای جنرال موتورز درست باشد، آسیب احتمالی به این شرکت کاهش یافته است.

به گزارش دیترویت فری پرس، پرونده‌ی جدید جنرال موتورز به دیوان عالی ادعا می‌کند که نتیجه‌ی دادگاه تجدیدنظر «متن قانونی، سابقه و عقل سلیم» را به چالش می‌کشد، زیرا این خودروساز نمی‌تواند هیچ خسارتی را جبران کند. طبق گزارش‌ها در پرونده‌ آمده که این خودروساز «قربانی مستقیم و مورد نظر طرح معامله‌ی غیرصادقانه و متقلبانه» بوده است.

جنرال موتورز فیات کرایسلر / General Motors Fiat Chrysler استلانتیس

طرح مورد بحث مدت‌ها قبل از ادغام فیات کرایسلر در استلانتیس مطرح شده است. خودروساز آمریکایی ادعا می‌کند که سرجیو مارکیونه، مدیرعامل سابق فیات کرایسلر بر روند چانه‌زنی برای جنرال موتورز و UAW تأثیر منفی گذاشته و در نهایت جنرال موتورز را مجبور به تحمل هزینه‌های نیروی کار بسیار بالاتری کرده است. در ادامه این ادعا آمده که این کار به منظور تلاش برای ادغام بین فیات کرایسلر و جنرال موتورز انجام شده است.

مارکیونه قبل از مرگش در سال ۲۰۱۸ فعالانه به دنبال ادغام فیات کرایسلر با شرکت‌های بزرگ بود. در نقاط مختلف، شایعات حاکی از شراکت احتمالی با هیوندای به گوش می‌رسید. قراردادی نیز با رنو در حال انجام بود، اما گروه پژو-سیتروئن در نهایت ادغامی را به سرانجام رساند که استلانتیس را ایجاد کرد. فیات کرایسلر هنوز به عنوان بازوی استلانتیس در ایالات متحده فعالیت می‌کند.

سخنگوی استلانتیس طی بیانیه‌ای به دیترویت فری پرس گفت که این شکایت «بی‌ارزش است و ما به دفاع سرسختانه از خود ادامه می‌دهیم و همه‌ی راه‌حل‌های موجود را در پاسخ به این شکایت بی‌اساس دنبال می‌کنیم».

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا