جنرال موتورز نام تجاری پنتر را ثبت کرد؛ بازگشت کامارو نزدیک است؟

جنرال موتورز نام تجاری پنتر را ثبت کرد؛ بازگشت کامارو نزدیک است؟
جنرال موتورز نشان تجاری پنتر، نام رمز اولیه کامارو را در سال ۲۰۲۵ ثبت کرده است. آیا این نشانهای از بازگشت احتمالی نسل جدید کامارو است؟
در اواسط دهه ۱۹۶۰، پس از موفقیت چشمگیر فورد موستانگ، شورلت دستبهکار شد تا رقیبی برای آن بسازد. آن خودرو که بعدها کامارو نام گرفت، در طول توسعه با نام رمز پنتر (Panther) شناخته میشد. به دلایلی که هنوز مشخص نیست، جنرال موتورز در تاریخ ۲۳ می ۲۰۲۵ درخواست ثبت این نام را به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالاتمتحده ارائه کرده و آن را برای استفاده در خودروها مشخص کرده است.
طبق گزارش GM آتوریتی، بعید است شورلت به این زودیها نسل جدیدی از کامارو را با برند پنتر معرفی کند. گزارشها در اوایل سال جاری نشان دادند که مدیران ارشد جنرال موتورز توجیه اقتصادی ادامه تولید این خودروی اسپرت را ضعیف تشخیص دادهاند که این موضوع ثبت نشان تجاری پنتر را عجیبتر و احتمال احیای کامارو را کمرنگتر میکند. تولید نسل ششم کامارو اواخر سال ۲۰۲۳ به پایان رسید، اما فروش این خودروی اسپرت مدتها قبل از توقف تولید رو به کاهش بود. فروش کامارو در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۷۰ هزار دستگاه رسید و در زمان معرفی بسیار محبوب بود اما در سال ۲۰۲۳ فروش ماسل کار شورلت به کمتر از نصف این رقم کاهش یافت و حتی تا فوریه ۲۰۲۵ هنوز چندین دستگاه کاماروی صفرکیلومتر در نمایندگیها باقی مانده بود.
اگرچه شورلت هرگز از نام پنتر برای یک مدل تولیدی کامل استفاده نکرد، اما در نسخه ویژهٔ کالکتور ادیشن کامارو به این نام رمز ادای احترام کرد. این نسخه روی فرمان نشان پنتر و در نوشتههای روی گلگیر جلو لوگوی پنتر داشت و با رنگهای مشکی پنتر متالیک یا مات عرضه شد. خودروسازان اغلب نامهایی را ثبت میکنند که قصد استفاده از آنها را ندارند. جنرال موتورز اخیراً نشان تجاری پونتیاک را نیز ثبت کرده اما این به معنای بازگشت آن برند نیست. بااینحال، درحالیکه شورلت بار دیگر فاقد رقیبی برای موستانگ است، امیدواریم این ثبت نشان تجاری پنتر معنایی عمیقتر داشته و نویدبخش یک خودروی اسپرت جدید باشد.