هاست پرسرعت
خودرو

جیامارو کاتلا، هایپرکار ایتالیایی V12 چهار توربو برای رقابت با پاگانی

جیامارو کاتلا، هایپرکار ایتالیایی V12 چهار توربو برای رقابت با پاگانی

جیامارو کاتلا هایپرکار جدید و شگفت‌انگیزی با پیشرانه V12 چهار توربو از ایتالیا است که قصد دارد با غول‌های صنعت خودروسازی رقابت کند.
جیامارو کاتلا، هایپرکار ایتالیایی V12 چهار توربو برای رقابت با پاگانی

اکستریم اکستریم

در شهر کوچک کاوِتزو در منطقه امیلیا رومانیا، کارگران در حال آماده‌سازی یک کارخانه سابق تجهیزات پزشکی برای رونمایی از کاتلا هستند؛ اولین ابرخودروی یک برند جدید که قصد به چالش کشیدن بزرگان صنعت ایتالیا را دارد. تنها یک هفته تا رونمایی باقی‌مانده اما آن‌ها با مهربانی درها را به روی موتوروان باز کردند تا ببینیم چه در جریان است. آنچه می‌بینیم شگفت‌انگیز است. یک ابرخودروی کاملاً جدید با یکی از دیوانه‌وارترین پیشرانه‌هایی که تابه‌حال دیده‌ایم. این یک نیروگاه ۷ لیتری V12 چهار توربو است که حداکثر ۲۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

جیامارو کاتلا، هایپرکار ایتالیایی V12 چهار توربو برای رقابت با پاگانی

این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هفت سرعته دستی فقط به چرخ‌های عقب تحویل داده می‌شود. البته کاتلا سه سوئیچ دارد که هرکدام سطح قدرت متفاوتی را ارائه می‌دهند. سوئیچ سفید که درواقع سوئیچ خدمتکار است، قدرت را بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ اسب بخار محدود می‌کند؛ سوئیچ سیاه برای استفاده روزمره، قدرت را به ۱۶۷۰ اسب بخار محدود می‌کند و سوئیچ قرمز تمام توان را آزاد می‌کند.

جیامارو کاتلا، هایپرکار ایتالیایی V12 چهار توربو برای رقابت با پاگانی

کاتلا بر پایه یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته شده که به‌طرز غیرمعمولی بدون ساب‌فریم عقب جداگانه برای سیستم تعلیق است. سیستم تعلیق این خودرو با بازوهای دو جناقی آلومینیومی ماشین‌کاری با CNC در هر چهار گوشه، فنرهای داخلی و کمک‌فنرهای تطبیقی فوق‌العاده است و به ادعای جیامارو، این هایپرکار تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. این شرکت همچنین با شرکای مهمی همکاری می‌کند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها بریجستون است که برای توسعه لاستیک‌های اختصاصی پوتنزا اسپرت با ابعاد ۲۶۵/35R20 در جلو و ۳۴۵/30R21 در عقب با این شرکت همکاری می‌کند.

جیامارو کاتلا، هایپرکار ایتالیایی V12 چهار توربو برای رقابت با پاگانی

جیامارو نیروگاه جذاب کاتلا را هم با همکاری شرکت مهندسی ایتالتکنیکا که در آن سهام دارد توسعه داده است. این کارگاه تورینی بیشتر به خاطر ساخت پیشرانه برای خودروهای رستوماد شناخته می‌شود. پیشرانه از میل‌سوپاپ‌های دنده‌ای و آرایش Hot-V با چهار توربو در زاویه ۱۲۰ درجه‌ای بین سیلندرها استفاده می‌کند. این آرایش Hot-V پاسخگویی دریچه گاز را بهبود می‌بخشد و علاوه بر این، هر توربو تنها روی سه سیلندر از V12 کار می‌کند.

جیامارو کاتلا، هایپرکار ایتالیایی V12 چهار توربو برای رقابت با پاگانی

قیمت‌گذاری کاتلا اما جیامارو پیش‌پرداخت‌هایی برای سال اول تولید دریافت کرده و قصد دارد سالانه ۳۰ خودرو تولید کند. علاوه بر این هایپرکار، محصولات بیشتری مثل نسخهٔ روباز کاتلا و همین‌طور یک سوپرکار بلندقامت محرک عقب بنام آلبور هم در راه هستند. برنامه تولید این شرکت تا دهه ۲۰۳۰ ادامه دارد.

جیامارو کاتلا، هایپرکار ایتالیایی V12 چهار توربو برای رقابت با پاگانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا