جیم فارلی، مدیرعامل فورد با موستانگ GT4 در پیست دیتونا مسابقه می دهد

جیم فارلی، مدیرعامل فورد با موستانگ GT4 در پیست دیتونا مسابقه می دهد

جیم فارلی، مدیرعامل فورد که سابقه‌ی حضور در مسابقات کلاسیک لمان را هم دارد، برای مسابقه با موستانگ GT4 در سری مسابقات Roar Before the Rolex ۲۴ در پیست بین‌المللی دیتونا آماده می‌شود.

بر کسی پوشیده نیست که جیم فارلی، مدیرعامل فورد، عاشق مسابقه است. او یک بار دیگر در اواخر ماه جاری میلادی با فورد موستانگ GT4 در مسابقه افتتاحیه IMSA VP Racing SportsCar Challenge، پشت فرمان نشست که اولین مسابقه برای مدیرعامل فورد در این مسابقات محسوب می‌شود. به گزارش موتوروان، او در سری مسابقات Roar Before the Rolex ۲۴ در پیست بین‌المللی دیتونا نیز شرکت خواهد کرد.

جیم فارلی در حال تولید خودرویی برای مسابقات موتوراسپرت مالتی‌ماتیک در کلاس GSX است که رقبای زیادی در آن شرکت می‌کنند. او با خودروهایی مانند بی‌ام‌و M4 GT4، پورشه ۷۱۸ GT4 RS CS، شورولت کامارو GT4.R، مرسدس آ.ام.گ GT4 و استون مارتین ونتیج GT4 رقابت خواهد کرد. فارلی تنها فورد در این کلاس را رانندگی نخواهد کرد و تیم KohR موتوراسپرتس با موستانگ GT4 دیگری مسابقه می‌دهد. فارلی و دوستانش در دو مسابقه ۴۵ دقیقه‌ای تک راننده با کلاس GSX در کنار ۹ خودروی LMP3 رقابت خواهند کرد.

جیم فارلی که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا را اداره می‌کند، واقعاً از رانندگی در پشت فرمان خودرویش لذت می‌برد. ماه گذشته، مدیرعامل فورد، جیمی فالون مجری برنامه اواخر شب تاک شو (talk show) را برای گردش در مسیر مسابقه M1 کونکورس، واقع در حدود ۳۰ مایلی شمال دیترویت برد. او پشت فرمان نسخه‌ی استرالیایی خودروی مسابقه‌ای فورد موستانگ Gen2 با شماره ۹۸ (نه بر خلاف نسکار) نشست که لبخند بزرگی را بر لبان فالون می‌نشاند. او با همین شماره ماشین در دیتونا مسابقه خواهد داد. تابستان گذشته، فارلی در مسابقات کلاسیک لمان مسابقه داد و با فورد GT40 شماره ۶۴ در کلاس خود دوم شد.

با پیشروی سال جدید، مسابقه محوری برای برندسازی فورد اقدام مهمی خواهد بود. هنگامی که این خودروساز نسل هفتم موستانگ را در سپتامبر عرضه کرد، همچنین اعلام کرد که کمتر از ۶ موستانگ مسابقه‌ای برای نسل جدید S650، از جمله مدل‌های GT3 و GT4 در نظر گرفته است. فورد همچنین در حال کار روی نسخه‌های نسکار و NHRA Factory X است و امید می‌رود که این مسابقه تبلیغاتی برای موستانگ جدید و برند فورد باشد.

چالش IMSA VP Racing SportsCar در روز جمعه، ۲۰ ژانویه، با تمرین آغاز می‌شود و پس از آن مسابقه در روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۱ و ۲۲ ژانویه برگزار می‌شود.

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل