هاست پرسرعت
خودرو

جیپ اونجر خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا شد

جیپ اونجر خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا شد

جیپ اونجر با کسب ۳۲۸ امتیاز و مغلوب کردن فولکس‌واگن ID.4، نیسان آریا و کیا نیرو، برندهٔ رقابت خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا شد.

در نمایشگاه خودروی بروکسل اعلام شد که جیپ اونجر به‌عنوان خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا انتخاب شده است. در رقابتی که تحت سلطهٔ خودروهای الکتریکی بود، اولین محصول برقی جیپ به پیروزی رسید و حتی رقبای قدرتمندی مثل فولکس‌واگن ID.4 و نیسان آریا را مغلوب کرد. ۵۷ داور این رقابت به اونجر ۳۲۸ امتیاز داده‌اند درحالی‌که ID.4 با تنها ۲۴۱ امتیاز در رتبهٔ دوم قرار گرفت و آریا هم با ۲۱۱ امتیاز سوم شد. در ادامهٔ جدول هفت خودروی برتر این رقابت نیز کیا نیرو با ۲۰۰ امتیاز، رنو آسترال با ۱۶۳ امتیاز، پژو ۴۰۸ با ۱۴۹ امتیاز و تویوتا bZ4Z و سوبارو سولترا با ۱۳۳ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم قرار گرفته‌اند.

جیپ اونجر خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا شد

این رقابت برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ برگزار شد و روور ۲۰۰۰ اولین خودروی سال اروپا لقب گرفت. داوران این رقابت معمولاً خودروهای ارزان‌قیمت را ترجیح می‌دهند درحالی‌که از حدود یک دهه پیش مدل‌های الکتریکی هم موردتوجه قرار گرفته‌اند به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۱ نیسان لیف، در سال ۲۰۱۹ جگوار I-Pace و در سال ۲۰۲۲ کیا EV6 برنده رقابت شدند. هیئت‌داوران رقابت خودروی سال اروپا از ژورنالیست‌های خودرویی حرفه‌ای سراسر قارهٔ اروپا تشکیل شده است. این هیئت معمولاً ۶۱ عضو دارد اما امسال چهار داور روسی به دلیل حملهٔ کشورشان به اوکراین از حضور در رقابت محروم شدند.

جیپ اونجر خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا شد

هرکدام از اعضای هیئت‌داوران ۲۵ امتیاز دارند که باید آن را بین حداقل پنج خودرو تقسیم کنند و به هیچ خودرویی نمی‌توانند بیشتر از ۱۰ امتیاز بدهند. جیپ اونجر بر اساس پلت‌فرم پژو ۲۰۰۸ و اوپل موکا ساخته شده و در حال حاضر صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی عرضه می‌شود اما به‌زودی یک نسخهٔ بنزینی با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر هم برای آن ارائه می‌شود. این کراس‌اوور کوچک فقط برای بازار اروپا در نظر گرفته شده و در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود.

جیپ اونجر خودروی سال ۲۰۲۳ اروپا شد

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا