هاست پرسرعت
خودرو

حادثه برای کشتی با 3 هزار خودرو؛ شروع آتش از مدل‌های برقی

حادثه برای کشتی با 3 هزار خودرو؛ شروع آتش از مدل‌های برقی

کشتی «مورنینگ میداس» در مسیر چین به مکزیک، با ۳ هزار خودرو شامل حداقل ۸۰۰ خودروی برقی دچار آتش‌سوزی شده است. خدمه شامل ۲۲ نفره نجات یافتند، اما نتوانستند آتش را مهار کنند.

اکستریم اکستریم

حادثه برای کشتی با 3 هزار خودرو؛ شروع آتش از مدل‌های برقی
فروش خودروهای برقی شاید آن‌طور که خودروسازان انتظار داشتند رونق نگرفته باشد، اما خبر آتش‌سوزی در یک کشتی یادآور می‌شود که خودروهای برقی به شدت قابل اشتعال هستند. این کشتی باری در مسیر از آسیا به آمریکای شمالی بود که آتش‌سوزی رخ داد و خدمه مجبور به ترک کشتی در وسط اقیانوس آرام شدند و هزاران خودروی نو روی عرشه باقی ماندند.

کشتی «مورنینگ میداس» در تاریخ ۲۶ مه از چین حرکت کرد و حدود ۳,۰۰۰ خودرو، از جمله ۸۰۰ خودروی برقی را حمل می‌کرد. اما هشت روز پس از آغاز سفر ۱۹ روزه‌اش، دود در یکی از عرشه‌ها دیده شد. شرکت مالک کشتی از آن زمان تأیید کرده که آتش‌سوزی از بخش حمل خودروهای برقی آغاز شده است.

حادثه برای کشتی با 3 هزار خودرو؛ شروع آتش از مدل‌های برقی

زودیاک مریتایم لیمیتد یک شرکت بین‌المللی مدیریت کشتیرانی با دفتر اصلی در انگلیس است که غالبا خودروهای سبک و سنگین حمل می‌کند. شرکت زودیاک مریتایم، مالک کشتی اعلام کرده خدمه بلافاصله روش‌های اضطراری اطفای حریق را آغاز کردند, اما با وجود تلاش‌هایشان، وضعیت تحت کنترل درنیامده است.

پس از تماس با گارد ساحلی آمریکا، خدمه ۲۲ نفره تصمیم به ترک کشتی گرفتند و با قایق نجات فرار کردند و سپس توسط یک کشتی تجاری نزدیک نجات یافتند. با ادامه آتش‌سوزی تا زمان نگارش این گزارش، وضعیت هزاران خودروی باقی‌مانده در کشتی نامعلوم است. همچنین شرکت سازنده‌ی خودروها مشخص نیست اما می‌توان انتظار داشت مدل‌های ساخت برندهای زیرمجموعه‌ی فولکس واگن باشند که در چین مونتاژ می‌شوند.

حادثه برای کشتی با 3 هزار خودرو؛ شروع آتش از مدل‌های برقی

این اولین بار نیست که یک کشتی حامل خودروهای برقی در دریا دچار آتش‌سوزی می‌شود. سه سال پیش، کشتی دیگری با ۴,۰۰۰ خودرو، از جمله مدل‌های مختلف پورشه، بنتلی و لامبورگینی، در اقیانوس اطلس آتش گرفت. تلاش‌هایی برای یدک‌کشیدن کشتی «فلیسیتی ایس» به مکان امن با موفقیت جلو رفت، اما پس از دو هفته سوختن، کشتی واژگون و غرق شد. در آن حادثه نیز هر ۲۲ خدمه نجات یافتند، اما گروه فولکس‌واگن اعلام کرد که شرکت بیمه با صورت‌حسابی ۱۵۵ میلیون دلاری برای جایگزینی خودروهای ازدست‌رفته مواجه است. لامبورگینی حتی تولید مدل آونتادور که متوقف شده بود را برای جایگزینی خودروی یک مشتری، از سر گرفت.

برخی شرکت‌های حمل‌ونقل، مانند «هاویلا کیسترن» نروژ، اکنون از حمل خودروهای برقی خودداری می‌کنند و خطر آن را بیش از حد می‌دانند. اما این خودروها باید به نحوی از یک سوی جهان به سوی دیگر منتقل شوند و حمل‌ونقل دریایی تنها روش واقعی برای این کار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا