هاست پرسرعت
خودرو

حراج یک نمونه سالم و کمیاب از بی ام و ۳۲۵i تورینگ ۱۹۹۰

حراج یک نمونه سالم و کمیاب از بی ام و ۳۲۵i تورینگ ۱۹۹۰

شاید یکی از جذاب‌ترین خودروهای بی‌ام‌و استیشن‌های آن باشند؛ اما آیا پرداخت مبلغی بیش‌از ۳۵ هزار دلار برای آن کاری عقلانی به شمار می‌رود؟!

بی‌ام‌و E30 325i تورینگ نقش آن استیشنی را داشت که هوادران دوست داشتند باواریایی‌ها بر پایه نسخه M3 روانه بازار کنند اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد؛ اما خوشبختانه E30 325i توانست به‌خوبی جای خالی این خودروی قدرتمند خانوادگی را پر کند. به تازگی یک نمونه بسیار زیبا، اسپرت و سالم از این خودرو که در میان سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ تولید می‌شده، در حراجی «cars & bids» به فروش رسیده است که از کیت بدنه M3 و چندین و چند تجهیز خاص دیگر سود می‌برد.

حراج یک نمونه سالم و کمیاب از بی ام و ۳۲۵i تورینگ ۱۹۹۰

این خودرو که ۱۷۵ هزار کیلومتر کارکرد دارد، به یک موتور ۳ لیتری خطی ۶ سیلندر مجهز شده است که ۲۳۵ اسب بخار قدرت تولید شده توسط موتور را از طریق جعبه‌دنده ۵ سرعتی خود به محور عقب منتقل می‌کند. گشتاور تولید شده این موتور نیز برابر ۳۰۰ نیوتن متر است که برای چنین خودرویی واقعا مناسب به نظر می‌رسد. این بی‌ام‌و خانوادگی برای به لطف بهره‌مندی از موتوری قوی، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۸.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و نهایتا به مرز سرعت ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. رنگ زیبا و خاص بدنه این خودرو «سرخ هِنا» نام دارد که با چرم و دوخت سیاه برای کابین همراه شده و تناقضی زیبا را آفریده است.

حراج یک نمونه سالم و کمیاب از بی ام و ۳۲۵i تورینگ ۱۹۹۰

پیش از آنکه این خودرو وارد ایالات‌متحده شود، توسط مالکش در لهستان نگهداری می‌شده و یک‌بار هم در تصادف نکرده است. این خودروی به‌خصوص به‌جای موتور اصلی M54 بی‌ام‌و از یک نمونه ۲.۵ لیتری ۶ سیلندر خطی متعلق‌به بی‌ام‌و E46 330i ZHP استفاده می‌کند. لیست امکانات اضافه این خودرو که توسط مالک اعلام شده شامل مواردی چون رینگ‌های کلاسیک ۱۷ اینچی، کیت سری ۳ نسل E36، فنربندی MTS تکنیک، ترمزهای جلو از بی‌ام‌و سری ۳ نسل E46، کیت پهن بدنه، صندلی‌های جلو از M3 نسل E30 و پخش‌کننده CD اشاره کرد.

حراج یک نمونه سالم و کمیاب از بی ام و ۳۲۵i تورینگ ۱۹۹۰

بسیاری از قطعات مکانیکی این خودرو بهبود یافته، تعویض شده یا به‌روزرسانی شده‌اند؛ بخش‌هایی مانند سیستم ورودی هوا موتور، فنربندی، جعبه‌دنده، رینگ‌ها، ضربه‌گیر جلو، ترمزها، صندلی‌های جلو، دوخت چرم صندلی‌های عقب، فرمان، نشان‌گرها، پوشش داشبورد، سردنده و پخش‌کننده.

حراج یک نمونه سالم و کمیاب از بی ام و ۳۲۵i تورینگ ۱۹۹۰

از مشکلات این خودرو می‌توان به پریدگی رنگ در بخش‌هایی از سپرها، خط و خش روی رینگ، چروک‌شدن روکش صندلی‌های جلو، شکستگی داشبورد، خرابی نمایشگر ساعت و کار نکردن سیستم قفل مرکزی، سانروف و شیشه‌های عقب اشاره کرد. این خودرو نهایتا به قیمت ۳۷۷۵۰ دلار به فروش رسید. بسیاری از مزایده‌کننده‌ها معتقد بودند که با وجود زیبایی و سلامت فنی، پرداخت مبلغی بیش‌از ۲۰ هزار دلار برای آن معقول نیست. نظر شما درباره این خودرو چیست؟! آیا می‌توان خرید یک خودروی ۳۳ ساله را تحت هیچ شرایطی عقلانی دانست؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا