هاست پرسرعت
خودرو

خاتمه تولید فراری پورتوفینو و جایگزینی با روما اسپایدر

خاتمه تولید فراری پورتوفینو و جایگزینی با روما اسپایدر

در سبد محصولات فراری، مدل جدید روما اسپایدر که به‌تازگی معرفی شده به‌عنوان محصول روباز پایه جایگزین پورتوفینو خواهد شد.

فراری خبر از خاتمهٔ تولید کانورتیبل پایهٔ خود یعنی پورتوفینو M داده است. سخنگوی فراری ضمن اعلام این خبر اظهار داشته است که روما اسپایدر در سبد محصولات شرکت به‌عنوان مدل روباز پایه جای پورتوفینو را خواهد گرفت. روما اسپایدر که چند روز پیش معرفی شد، برخلاف پورتوفینو از سقف پارچه‌ای استفاده می‌کند که به میزان قابل‌توجهی از سقف فلزی سلف خود سبک‌تر است. بااین‌حال، روما اسپایدر هم مثل پورتوفینو خودرویی ۲+۲ است.

خاتمه تولید فراری پورتوفینو و جایگزینی با روما اسپایدر

فراری پورتوفینو برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و سپس در سال ۲۰۲۰ نسخهٔ قوی‌تر آن با نام پورتوفینو M به بازار آمد. این خودرو اما در اصل بر اساس مدل کالیفرنیا ساخته شده که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد. در آن زمان، کالیفرنیا با یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی معرفی شد که ۴۶۰ اسب بخار قدرت داشت. سپس در سال ۲۰۱۴ مدل جدید کالیفرنیا T معرفی شد. حرف T به معنای اضافه شدن دو توربوشارژر به موتور بود که قدرت را به ۵۶۰ اسب بخار افزایش داد. چند سال بعد این خودرو فیس‌لیفت سنگینی را تجربه کرد و به پورتوفینو تغییر نام داد.

خاتمه تولید فراری پورتوفینو و جایگزینی با روما اسپایدر

در این خودرو قدرت موتور به ۶۰۰ اسب بخار افزایش یافت که این رقم در پورتوفینو M به ۶۲۰ اسب بخار رسید. درواقع، پورتوفینو M به همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی روما مجهز شده بود و بنابراین روما اسپایدر هم مثل سلف خود ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما علیرغم پیشرفت‌هایی که کانورتیبل پایهٔ فراری طی سال‌ها تجربه کرد، پورتوفینو M و پیشینیان آن جزء جذاب‌ترین محصولات فراری نبودند.

خاتمه تولید فراری پورتوفینو و جایگزینی با روما اسپایدر

بااین‌حال، آیا روما اسپایدر می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای آن‌ها باشد؟ حتی صرف‌نظر از طراحی روما که مورد تحسین منتقدین قرار گرفته، از دید ما نسخهٔ روباز این ماشین می‌تواند جایگزین مناسبی برای کانورتیبل پایهٔ فراری باشد. البته در پرفورمنس نباید انتظار بهبودی را داشته باشیم زیرا روما اسپایدر هم مثل پورتوفینو M دقیقاً ۶۲۰ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه‌ای آن‌هم مشابه مدل قدیمی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا