هاست پرسرعت
خودرو

خداحافظی سئات با خودروسازی و پایان تولید تمام محصولات

خداحافظی سئات با خودروسازی و پایان تولید تمام محصولات

گروه فولکس‌واگن اعلام کرده پس از پایان عمر محصولات کنونی سئات، فعالیت این برند در خودروسازی خاتمه یافته و برند کوپرا جایگزین آن خواهد شد.

سئات با دنیای خودروسازی خداحافظی خواهد کرد. این خبر عجیب را رئیس گروه فولکس‌واگن «توماس شفر» در نمایشگاه خودروی مونیخ اعلام کرده است. به گفتهٔ وی، زمانی که عمر محصولات کنونی سئات به پایان برسد، تولید آن‌ها بدون معرفی جایگزین خاتمه خواهد یافت و میراث سئات در قالب برند نوپای کوپرا ادامه پیدا خواهد کرد. شفر دراین‌باره گفته است:

کوپرا آیندهٔ سئات خواهد بود. گروه فولکس‌واگن بشدت در کوپرا سرمایه‌گذاری خواهد کرد و این افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل گروه فولکس‌واگن از این تصمیم جنجالی دفاع کرده و گفته خریداران به کوپرا جذب شده‌اند تا جایی که کوپرا به سریع‌ترین برند در حال رشد در سراسر اروپا تبدیل شده است:

من فکر می‌کنم این تصمیم درستی بود اما یک قمار است. من دیده‌ام که نام‌های جدید زیادی آمده‌اند و رفته‌اند اما این تصمیم خوبی بود. کوپرا بزرگ‌تر از آلفارومئو و پولستار است.

خداحافظی سئات با خودروسازی و پایان تولید تمام محصولات

سئات ۷۰ سال پیش خودروسازی را آغاز کرد و اولین محصول آن با نام ۱۴۰۰ در سال ۱۹۵۳ از خط تولید بیرون آمد. در سال ۱۹۸۶، دولت اسپانیا این برند را به گروه فولکس‌واگن فروخت. هرچند سئات در دهه‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ عملکرد خوبی داشت اما کم‌کم علائم کاهش محبوبیت را نشان داد و پس از اینکه در سال ۲۰۱۸ کوپرا از سئات جدا شد، دیگر ادامه کار هردو برند در کنار هم منطقی نبود. همچنین ازآنجایی‌که سئات حتی یک خودروی تمام الکتریکی در سبد محصولات خود ندارد، شاید اعلام خبر تعطیلی آن خیلی هم تعجب‌برانگیز به نظر نرسد.

خداحافظی سئات با خودروسازی و پایان تولید تمام محصولات

بااین‌حال، برنامه‌هایی برای زنده نگه داشتن نام سئات وجود دارد و این نام به‌طور کامل حذف نخواهد شد زیرا به گفتهٔ شفر، گروه فولکس‌واگن نقش متفاوتی برای این برند اسپانیایی پیدا خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شاید سئات به برندی برای ساخت وسایل حمل‌ونقل مثل اسکوترها تبدیل شود. این شرکت هم‌اکنون اسکوترهای Mo را عرضه می‌کند و پتانسیل گسترش این مجموعه را در آیندهٔ نزدیک خواهد داشت. یکی دیگر از احتمالات برای ادامهٔ فعالیت سئات، روی آوردن به ساخت چهارچرخه‌های الکتریکی مثل سیتروئن آمی است. در همین رابطه، در سال ۲۰۱۹، این برند میکروکار کانسپت مینیمو را با باطری‌های قابل تعویض و برد ۱۰۰ کیلومتری معرفی کرد.

خداحافظی سئات با خودروسازی و پایان تولید تمام محصولات

درهرحال، فولکس‌واگن به تولید خودرو در اسپانیا ادامه می‌دهد و در یک کارخانهٔ جدید ۱۰ میلیارد یورویی باطری در والنسیا هم سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد هاچ‌بک ID.2 را در اسپانیا تولید کند. در همین حال، کوپرا در حال برنامه‌ریزی برای گسترش سبد محصولات خود با مدل جدیدی بنام ترامار است. این خودرو کراس‌اوور کوچکی است که با نسل بعدی آئودی Q3 اشتراکات فنی خواهد داشت. همچنین در سال ۲۰۲۵ هم کانسپت دارک‌ربل به یک خودروی الکتریکی پایه تبدیل خواهد شد که پایین‌تر از کوپرا بورن قرار می‌گیرد و در کنار کراس‌اوور تاواسکان به مدل‌های بدون آلایندگی این برند اضافه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا