خداحافظی کامل بی ام و با گیربکس دستی حتی در مدلهای M
خداحافظی کامل بی ام و با گیربکس دستی حتی در مدلهای M
به گفتهٔ یکی از اعضای اصلی هیئتمدیرهٔ بامو، این شرکت بهزودی گیربکسهای دستی را بهطور کامل کنار خواهد گذاشت و این شامل مدلهای M هم میشود.
مدیران مختلف خودرویی سالها است میگویند که روزهای عمر گیربکسهای دستی به شماره افتاده است و هرچند هنوز خودروهای کمی با این نوع گیربکس در بازار وجود دارند اما این تعداد رو به کاهش است. بامو یکی از آخرین خودروسازان در بخش لوکس بازار بوده که همچنان گیربکس دستی را ارائه میکند درحالیکه مرسدس و آئودی سالها است این نوع گیربکس را کنار گذاشتهاند. بامو برای مدلهای M2، M3، M4 و اخیراً Z4 M40i گیربکس دستی را ارائه میکند.
بااینحال، «فرانک وبر» در مصاحبهٔ اخیر خود با یک نشریهٔ ایتالیایی گفته است که کار گیربکسهای دستی در بامو تمام شده است زیرا فروش پایین خودروهای دستی هزینههای توسعه را جبران نمیکند. البته وی تاریخ مشخصی را برای حذف گیربکس دستی از خودروهای بامو اعلام نکرده اما گفته است:
اگر یک M دستی میخواهید باید همین الآن بخرید. اینها خودروهای جذابی هستند اما بیایید صادق باشیم، فروش آنها کمتر و کمتر میشود و بنابراین توسعهٔ آنها دیگر منطقی نیست
جالب اینکه وبر این اظهارات را تنها چند هفته پس از معرفی Z4 M40i با گیربکس دستی داشته است که بامو حتی خبر از عرضهٔ آن در بازار آمریکا داده است. این در حالی است که دو سال پیش تویوتا سوپرا هم با گیربکس شش سرعته به بازار عرضه شد. همچنین تقاضا برای خودروهای دستی بامو سال گذشته در آمریکا خوب بوده و حدود ۲۰ درصد از کل فروش مدلهای M3 و M4 و همینطور نیمی از فروش M2 به نمونههای دستی اختصاص داشته است. بااینحال، به نظر میرسد این آمار و ارقام برای اینکه بامو را به ادامهٔ عرضهٔ گیربکس دستی متقاعد کند کافی نیست.
مجله خبری gsxr