خیز سوم آلفارومئو برای احیای برند خود
خیز سوم آلفارومئو برای احیای برند خود
آلفارومئو با رونمایی از یک مدل جدید از برنامهاش برای احیای این کارخانه زیانده خبر داد. خودروساز ایتالیایی براساس این برنامه تا سال ۲۰۲۷ پنج مدل جدید به بازار عرضه خواهد کرد و محصولات جدید این کارخانه از سال ۲۰۲۵ به بعد فقط با موتور الکتریکی ساخته خواهند شد.
آلفارومئو با وجود سابقه و اعتبار زیاد در صنعت خودرو سالها است که فروش زیادی ندارد و زیانده است. این شرکت عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است که سال گذشته با پیوستن فیات-کرایسلر و پژو تاسیس شد. آلفارومئو در این گروه خودروسازی تازه، قرار است رقیبی برای خودروسازان لوکس اسپرت مانند بامو و آئودی باشد.
استیلانتیس پارسال ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیر سابق پژو را به مدیریت آلفارومئو منصوب کرد تا کارخانه را برای رویارویی با رقیبان آلمانی آماده کند. آقای ایمپارتو میگوید با آمدن شاسیبلند جدید که نامش توناله است “انقلاب آلفارومئو” آغاز شده است.
توناله اولین مدل جدید آلفارومئو در شش سال گذشته است. به گفته کارخانه بسیاری از امکانات جدید مانند نمایشگرهای بزرگ، قابلیت اتصال ماشین به اینترنت و فنآوری خودران با این مدل به محصولات شرکت اضافه خواهد شد.
توناله علاوه بر مدلهای بنزینی و دیزل با قوای محرکه هیبرید هم ساخته میشود. قویترین مدل توناله هیبرید-الکتریکی است که ۲۷۵ اسب بخار قدرت دارد و میتواند تا ۸۰ کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ماشین ۶/۲ ثانیه است.
آلفارومئو پس از توناله یک شاسیبلند کوچکتر به بازار عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین عرضه یک شاسیبلند بزرگ را در برنامه دارد که با توجه به نیاز مشتریان در آمریکا و چین طراحی خواهد شد. مدیران شرکت همچنین ساخت یک ماشین اسپرت الکتریکی را بررسی میکنند که با الهام از مدل اسپایدر که از مشهورترین مدلهای آلفارومئو است طراحی خواهد شد.
این سومین بار در ده سال گذشته است که آلفارومئو برنامهای برای احیای کارخانه اجرا میکند. این شرکت در سال ۲۰۱۰ برنامهای اعلام کرد که براساس آن قرار بود فروش شرکت به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال برسد. این برنامه موفق نبود و فروش به هفتاد هزار دستگاه هم نرسید. چهار سال بعد برنامه تازهای اعلام شد که براساس آن قرار بود محصولات آلفارومئو در آمریکا و چین فروخته شود و دو مدل سدان جولیا و شاسیبلند استلویو با این هدف طراحی و تولید شد. این برنامه هم موفق نبود. این ناکامیها باعثشده تا در موفقیت کارخانه برای اجرای برنامه تازهاش تردیدهایی ایجاد شود.