هاست پرسرعت
امنيت

داده‌های کاربران در تراشه‌های اسنپ‌دراگون کوالکوم کشف شد!

داده‌های کاربران در تراشه‌های اسنپ‌دراگون کوالکوم کشف شد!

براساس یافته های این شرکت آلمانی ویژگی مذکور به سیستم عامل اندروید وابسته نیست. این بدان معنا است که حتی اگر سیستم عامل درگیر نباشد، داده ها منتقل می شوند.

به گزارش gsxr از مهر، نیتروکی یک نسخه آزاد اندروید را روی یک دستگاه «سونی اکسپریاXA۲» مجهز به تراشه اسنپ دراگون۶۳۰ نصب کردند و متوجه شدند داده ها به سرور izatcloud.net منتقل می شود که به شرکت کوالکام تعلق دارد.

طبق گزارش این شرکت آلمانی تراشه های کوالکام داده های کاربران از جمله شماره شناسایی موبایل،نام تراشه، شماره سریال تراشه، نسخه نرم افزارXTRA، کد موبایل کشور و کد شبکه موبایل ،نوع و نسخه سیستم عامل، مدل و سازنده دستگاه، فهرست برنامه های موجود روی دستگاه، IP آدرس و غیره را جمع آوری می کنند.

این داده ها به وسیله یک پروتکل ناایمنHTTP بدون هیچ گونه رمزگذاری منتقل می شوند و در نتیجه هر کسی می تواند به آن دسترسی یابد.

ویژگی مذکور در ۳۰ درصد موبایل های جهان از جمله دستگاه های اندروید و آیفونی وجود دارد که از ماژول های ارتباطی کوالکام استفاده می کنند. نیتروکی در گزارش خود نتیجه گرفته کوالکام ابزار AMSSرا شخصی سازی کرده تا بر هر سیستم عاملی ارجحیت یابد و چون از پروتکل HTTP استفاده می کند، براساس داده های جمع آوری شده، یک امضای خاص برای دستگاه فراهم می شود که طرف های ثالث می توانند به آن دسترسی یابند.

در این گزارش به اهمیت تضمین انتقال ایمن داده ها و پیروی از سیاست های حریم خصوصی اشاره شده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا