هاست پرسرعت
خودرو

داستان خواندنی هانس کلایسل پدر معنوی مرسدس بنز ۳۰۰SL

داستان خواندنی هانس کلایسل پدر معنوی مرسدس بنز ۳۰۰SL

پدر مدرن مرسدس بنز ۳۰۰SL آقای هانس کلایسل است. او به خاطر بازسازی و احیای ۳۰۰SL شهرت دارد و شرکت مهندسی HK را در سال ۱۹۸۴ تأسیس کرده است.

برای بسیاری از عاشقان خودرو، مالکیت مرسدس بنز ۳۰۰SL یک آرزو است؛ اما اگر شما بیش از ۵۰ دستگاه SL را در کارگاه خود پارک کرده باشید چه طور؟ داستان هانس کلایسل بسیار جذاب است. زمانی که او اولین مرسدس بنز ۳۰۰SL رودستر را در سال ۱۹۷۹ خریداری کرد چیز زیادی درباره خودروها نمی‌دانست. او با خودرو تصادف سنگینی کرد تا جایی که شاسی آسیب دید. جالب آنکه کلایسل کسی را برای تعمیر پیدا نکرد. به همین خاطر تنها راه‌حلی که به ذهنش می‌رسید دست‌به‌کار شدن با کمک‌ سرویس‌کاران محلی بود.

از همین‌جا ایده تأسیس شرکت HK-Engineering که فقط روی بازسازی مرسدس بنز ۳۰۰SL کار کند در ذهن کلایسل جرقه زد. او در اوایل دهه ۸۰ میلادی و با کمک دو مکانیک کار را شروع کرد. بعدها کلایسل معروف شد و به عنوان یکی از متخصصان بازسازی ۳۰۰SL به شهرت رسید. او چنین موفقیتی را نه تنها به خاطر کار روی ۳۰۰SL به دست آورد بلکه به خاطر همکاری با بهترین مکانیک‌ها، حفظ استانداردها و کیفیت بالای کارهایش تحسین شد.

مرسدس بنز 300 کلاسیک

هانس نه تنها خودروهای کلاسیک، بلکه ساختمان‌های تاریخی هم دوست دارد. به همین خاطر پس از شروع به جمع‌آوری خودروهای کلاسیک، دنبال یک ساختمان تاریخی بود تا مقر خود را بنا کند. پس از مشاهده چندین ساختمان در مونیخ او تصمیم گرفت یک صومعه مخروبه را خریداری کند. کار بازسازی آن نیز ۱۰ سال طول کشید. به همین دلیل کلایسل ایده احیای خودروهای تاریخی را در فضای جذابی پرورش داده است.

مرسدس 300sl رودستر
Mercedes Benz 300 SL Roadster – 1962

بعدها او یک مجموعه کامل را به صومعه افزود و کسب‌وکار خود را گسترش داد. در سال ۲۰۱۹ تأسیس کارگاه بزرگ به پایان رسید و امروز مراسم‌ ویژه یا شوروم ها در همین‌جا برپا می‌شوند. کلایسل می‌گوید گاهی اوقات بیش از ۵۰ دستگاه مرسدس بنز ۳۰۰SL در مقر شرکت حضور داشته است. او اظهار می‌کند بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ قیمت این خودرو به شدت افزایش یافت و به همین خاطر فقط طرفداران واقعی بودند که در میدان باقی ماندند و باقی ناپدید شدند. با این شرایط، فروختن ۳۰۰SL سخت‌تر از گذشته است زیرا مشتریان قیمت را بسیار بالا تعیین می‌کنند.کلایسل می‌گوید استراتژی بازسازی ۳۰۰SL حفظ حداکثری قطعات اورجینال است.

هانس یک استراتژی بازاریابی خاص دارد. او به‌جای سرمایه‌گذاری روی تبلیغات تصمیم گرفته است با ۳۰۰SL رودستر خود در مسابقات خودروهای کلاسیک حضور یابد. در همین رویدادها کیفیت بالای پروژه‌های شرکت HK نمایان می‌شود. او جوایز زیادی همچون جایزه بهترین کمپانی بازسازی را در سال ۲۰۱۴ دریافت کرده است. اخیراً نیز یکی از سازمان‌های باواریا مدال حفاظت بناهای تاریخی را به کلایسل اعطا نموده است. در حال حاضر شرکت موردبحث ۱۳ دستگاه مرسدس بنز ۳۰۰SL کوپه و رودستر را به فروش می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا