درباره شول 70/SS مدل 2024 چه میدانیم؛ جانشین کامارو؟
درباره شول 70/SS مدل 2024 چه میدانیم؛ جانشین کامارو؟
در این مقاله تمامی اطلاعات لازم درباره خودروی جدید شول ۷۰/SS در اختیار شما عزیزان قرار داده میشود.
امسال شاهد بازگشت یک اسطوره خواهیم بود. شورولت شول SS 454 مدل ۱۹۷۰ یکی از زیباترین و قویترین خودروهای عضلانی دهه ۷۰ میلادی محسوب میشود و در سال جاری میلادی نسخهای مدرن از آن تجسم خواهد شد. با توجه به خداحافظی خودروهای عضلانی مشهور با بازار و رخنمایی خودروهای برقی، قطعاً طرفداران این خودروها از شنیدن تولید شول ۷۰/SS خوشحال خواهند شد. استایل رترو و کلاسیک، پیشرانههای قدرتمند، تریم ها و آپشن های مختلف، شخصیت خاص و… جزو ویژگیهای اصلی این خودرو هستند. ما در ادامه تمامی اطلاعات رسمی منتشر شده درباره ۷۰/SS را در اختیار شما قرار میدهیم.
بر اساس اطلاعات موجود، شول ۷۰/SS مدل ۲۰۲۴ با سه تریم برگرفته از خودروهای کلاسیک عرضه خواهد شد تا ضربان قلب طرفداران خودروهای قدیمی بالا برود. این خودروها که توسط Trans Am Worldwide تولید میشوند از بدنهای فیبر کربنی سود میبرند و ویژگیهایی همچون کاپوت مشابه مدل قدیمی، آپشن های بدنه و رنگ متنوع، نوارهای تزئینی روی بدنه، کابین زیبای برگرفته از شول دهه ۷۰ میلادی و… در آنها وجود دارند. شول ۷۰/SS با سه تریم عرضه خواهد شد که شامل مدلهای پایه، ۳۶۹ هریتیج شکل گرفته بر اساس مدل SS 369 سال ۱۹۷۰ و نهایتاً تریم پرچمدار ۴۵۴ LS6X لیمیتد ادیشن هستند. مدل پرچمدار یاد شده ادای احترامی به قویترین مدل قدیمی یعنی SS 454 LS6 سال ۱۹۷۰ محسوب میشود. شرکت یاد شده تنها ۲۵ دستگاه از ۴۵۴ LS6X را تولید خواهد کرد که حکایت از وضعیت خاص و انحصاری آن دارد. هر تریم با ۲۰ رنگ مختلف بدنه، رینگهای متنوع، آپشن سقف نرم یا سخت، پیشرانههای گوناگون و… در دسترس خواهد بود.
مدل پایه شول ۷۰/SS با آپشن هایی همچون رینگهای سنتی رالی و پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی یا سوپرشارژردار عرضه میشود. مدل هریتیج از پلاک خاص پیشرانه و کلاچ پرفورمنس برای مدلهای گیربکس دستی سود میبرد و از جمله آپشن های آن میتوان به رینگهای متفاوت و پیشرانه سوپرشارژردار یا توئین توربو اشاره کرد. نهایتاً به مدل پرچمدار LS6X میرسیم که دارای سیستم اگزوز جدید و پکیج درگ است که تنها در مدل ۱۵۰۰ اسب بخاری وجود دارد. رینگهای مختلف، سه نوع قوای محرکه گوناگون و رنگهای جذاب جزو آپشن های این تریم هستند.
شورولت شول SS 454 LS6 سال ۱۹۷۰ از پیشرانه ۸ سیلندر بلوک بزرگ ۷.۴ لیتری با ۴۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد بنابراین مدل جدید شول ۷۰/SS هم باید حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. در بخش قوای محرکه چندین گزینه برای خریداران وجود دارد که همگی پرقدرت هستند و حتی امکان انتخاب وضعیت تنفس طبیعی، سوپرشارژر یا توئین توربو برای پیشرانهها وجود دارد. هر مدل هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود. مدل پایه ۷۰/SS بهصورت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی LT1 با ۴۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند. اگر سوپرشارژر ۲۶۰۰ مگنوسن را روی این مدل سفارش دهید قدرت پیشرانه به رقم قابلتوجه ۶۷۵ اسب بخار خواهد رسید؛ اما اگر چنین ارقامی نظر شما را جلب نمیکند میتوانید مدل هریتیج را با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۵ لیتری و مدل LS6X لیمیتد ادیشن را با پیشرانه ۸ سیلندر ۴۵۴ بلوک بزرگ سفارش دهید.
مدل هریتیج از پیشرانهای با بلوک آلومینیومی سود برده و به سوپرشارژر ۲۶۰۰ مگنوسن استاندارد مجهز است. خروجی این پیشرانه به ۸۰۰ اسب بخار میرسد. البته امکان سفارش توئین توربو برای این پیشرانه وجود دارد که قدرت پیشرانه را به ۹۰۰ اسب بخار افزایش خواهد داد. نهایتاً به گل سرسبد خانواده یعنی مدل LS6X میرسیم که در حالت استاندارد ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما در حالت توئین توربو قدرتش به ۱۰۰ اسب بخار میرسد. در صورت سفارش قطعات توربوی متفاوت خروجی پیشرانه به رقم دیوانهوار ۱۵۰۰ اسب بخار افزایش خواهد یافت.
به جرات میتوان گفت صرفنظر از تریم انتخابی، شول ۷۰/SS مدل ۲۰۲۴ ظاهری مخوف و جذاب خواهد داشت. به خاطر اینکه مدل اولیه بسیار زیبا بود بنابراین مدل جدید هم با الهام از آن طراحی شده و چشمنواز به نظر خواهد رسید. هر سه تریم این خودرو از ارتفاع کم نسبت به سطح زمین، استایل گیرا، جذابیتهای مشابه خودروهای کلاسیک، چراغهای جلوی باابهت و کاپوتی طویل سود میبرند. آینههای جانبی سفارشی، رینگهای ۲۰ اینچی و بدنه فیبر کربنی هم جزو دیگر مشخصات شول مدرن هستند.
بخشهایی که از فیبر کربن ساخته میشوند عبارتاند از سپرهای جلو و عقب، پانلهای بدنه، درها، اسپلیتر و کاپوت. باید گفت مدل پایه ۷۰/SS از پکیج فنرهای کم ارتفاع استفاده میکند و کالیپرهای ترمز رنگی و سیستم اگزوز پشت اکسل در آن وجود دارد. مدل ۳۶۹ هریتیج نیز از پکیج فنرهای یاد شده، کالیپرهای ترمز رنگی و لاستیکهای میشلن سوپر اسپرت بهره برده است. نهایتاً باید گفت مدل فول ۴۵۴ LS6X لیمیتد ادیشن با رنگهای متفاوت بدنه، فنرهای کم ارتفاع، لاستیکهای میشلن سوپر اسپرت و کیت ترمز بزرگتر شامل کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب و روتورهای سوراخدار برخوردار است.
کابین شول ۷۰/SS مدل ۲۰۲۴ نیز همانند بدنه آن از مدل اصلی ۱۹۷۰ الهام گرفته هرچند تکنولوژیهای مدرن زیادی در آن وجود دارند. این خودرو ویژگیهای لوکس محصولات لوکس را با طراحی رترو و کلاسیک قدیمی ترکیب کرده و فضای راحتی را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد. هر مدل از صندلیهای اسپرت و چرمی با دوخت سفارشی، صندلیهای عقب، شیفتر هریتیج مدلهای گیربکس دستی، ورودیهای هوای آسترو، کفپوش های متفاوت، تریم کربنی روی درها، پلاکهای آلومینیومی ۷۰/SS، غربیلک فرمان سفارشی و پشت آمپرهای کلاسیک سود میبرد. شرکت TAW در طراحی پوشش داخلی این خودرو از ششمین نسل کامارو و شول SS مدل ۱۹۷۰ الهام گرفته و آنها را با ویژگیهای مدرن ترکیب کرده است.
نهایتاً باید به بحث قیمتگذاری بپردازیم. شول ۷۰/SS مدل ۲۰۲۴ جزو خاصترین و منحصربهفردترین خودروهای عضلانی بازار خواهد بود و قطعاً خرید یکی از آنها به معنی تصاحب بخشی از تاریخ صنعت خودروست. به همین خاطر انتظار میرود قیمت هر سه تریم آن فراتر از چیزی باشد که فکر میکنیم. در واقع قیمت پایه شول ۷۰/SS بیش از ۱۵۰ هزار دلار اعلام شده و زمانی که به دیگر محصولات تولیدی Trans Am Worldwide نگاه کنید از این قیمتگذاری تعجب نخواهید کرد. اگر قدرت ۴۵۰ اسب بخاری مدل پایه شما را راضی نمیکند میتوانید با پرداخت هزینه بیشتر سوپرشارژر را انتخاب کنید. احتمالاً قیمت فول ترین نسخه این خودرو به راحتی از ۲۵۰ هزار دلار عبور خواهد کرد. همانطور که گفته شد تنها ۲۵ دستگاه از مدل فول LS6X لیمیتد ادیشن تولید میشود و بنابراین انتظار داریم در آینده با قیمت بالاتری در حراجیها دست به دست شود.
مجله خبری gsxr