هاست پرسرعت
خودرو

درخشش آلپین A110S در تست‌های ایمنی گوزن و اسلالوم

درخشش آلپین A110S در تست‌های ایمنی گوزن و اسلالوم

آلپین A110S به عنوان یکی از نسخه‌های سفارشی این خودرو در تست‌های ایمنی گوزن و اسلالوم حضور یافته و عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته است.

کوپه اسپرت فرانسوی‌ها از نظر هندلینگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در تست‌های یاد شده نیز چنین چیزی را اثبات می‌کند. A110S با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری که در میانه خودرو نصب شده عرضه می‌شود. این نیروگاه آهنین ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد و باعث دستیابی به صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

آلپین A110S در مقایسه با تریم های ساده‌تر از سیستم تعلیق و شاسی اسپرت تر و خشک تر سود می‌برد. این خودرو همچنین دارای ترمزهای ساخت شرکت مشهور برمبو است. علاوه بر این باید به لاستیک‌های سفارشی میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ نیز اشاره کرد که چسبندگی زیادی ایجاد می‌کنند. کانال km77 قبل از انجام تست‌ها پیش‌بینی کرده است که آلپین بتواند رکورد سرعت جدیدی را در تست گوزن ثبت کند. رکورددار فعلی تست یاد شده تسلا مدل ۳، مدل Y و فورد فوکوس با سرعت ۸۳ کیلومتر در ساعت هستند.

البته آلپین به اندازه خودروی یاد شده سریع نبوده است و بهترین عملکرد آن با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت ثبت می‌شود. هرچند مجری برنامه هندلینگ خودرو را علیرغم عدم ثبت رکورد جدید تحسین می‌کند. چالش بعدی خودروی موردبحث تست اسلالوم است که A110S سریع‌ترین زمان را ثبت می‌کند و رکورد می‌زند. کوپه آلپین در عرض ۲۱.۶ ثانیه این تست را کامل می‌کند و اسمارت نامبر وان برابوس با زمان ۲۲.۵ ثانیه را شکست می‌دهد. پولستار ۲ برد بلند دو موتوره با پکیج پرفورمنس نیز قبلاً زمان ۲۲.۸ ثانیه را ثبت کرده بود. بد نیست بدانید آلپین A110R پرچم‌دار خانواده است و به لطف استفاده وسیع از فیبر کربن وزن کمتری دارد. این خودرو در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعتی دارد. در A110R دامپرهای قابل تنظیم سیستم تعلیق نیز وجود دارند. شایان ذکر است قبلاً شایعاتی درباره احتمال حضور آلپین در آمریکا منتشر شد. گروه رنو ظاهراً در حال گفت‌وگو با یکی از نمایندگی‌های بزرگ خودرویی آمریکا به منظور عرضه محصولات آلپین در این کشور بوده ولی تاکنون خبری به‌صورت رسمی منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا