هاست پرسرعت
فناوری

دردسر رمزارزها و ترامپ برای بنیانگذاران سیاهپوست استارت‌آپ‌های آمریکایی

دردسر رمزارزها و ترامپ برای بنیانگذاران سیاهپوست استارت‌آپ‌های آمریکایی

برخی از ثروتمندترین و با نفوذترین سرمایه‌گذاران در سیلیکون‌ولی به طور علنی از کمپین دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند. آنها شرکت‌های قدرتمندی را اداره می‌کنند و هر بنیان‌گذاری می‌خواهد که آنها پشتیبانش باشند. اما اکنون به دلیل حمایت مالی برخی از این سرمایه‌گذارها از ترامپ، برخی از بنیانگذارهای سیاهپوست در بهره‌گیری از سرمایه آنها مردد شده‌اند.
 
به گزارش gsxr و به نقل از تک‌کرانچ، اعلام حمایت برخی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر (VCهایی) از ترامپ غیرمنتظره نبوده است زیرا از لحاظ تاریخی به سمت راست سیاسی گرایش داشته‌اند، مانند داگ لئون و شان مگوایر از شرکت سرمایه‌گذاری سکویا، کیت رابویس از شرکت Khosla Ventures و دیوید ساکس از شرکت Craft Ventures. اما اوایل این هفته، مارک اندرسن و بن هورویتس، بنیانگذاران آندریسن هوروویتس، علناً از ترامپ حمایت کردند که مایه شگفتی برخی در سیلیکون‌ولی شد.
 
یکی از بنیانگذارهای آمریکایی اصالتاٌ نیجریه‌ای، که از ترس پیامدهای شغلی خواست نامش فاش نشود، به تک‌کرانچ گفت. «آنها از نامزدهایی حمایت کرده‌اند که نمی‌خواهند افرادی مثل من موقعیت مناسبی داشته باشند یا فرصت برابر برای پیشرفت داشته باشند».
 
البته، بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران سیاه‌پوستی هستند که نگران دیدگاه‌های سیاسی سرمایه‌گذاران نیستند و با شخصی که از ترامپ حمایت می‌کند همکاری می‌کنند. اما برخی دیگر احساس می‌کنند به آنها خیانت شده است، به‌ویژه از سوی هوروویتز (معروف به a16z) که به عنوان متحد جامعه سیاه‌پوست شناخته می‌شود.
 

دردسر رمزارزها و ترامپ برای بنیانگذاران سیاهپوست استارت‌آپ‌های آمریکایی

دیوید مولینگز، بنیانگذار Blue Mahoe Holdings، گفت: «شهرت او قطعاً در میان سیاه‌پوستان خوش‌اندیش ضربه خواهد خورد، زیرا نشان می‌دهد که او واقعاً آنچه ما در زندگی تجربه کرده‌ایم را درک نمی‌کند».
 
این بنیانگذاران این احساس را دارند زیرا ترامپ مدافع برخی از سیاست‌هایی است که می‌تواند برای رنگین‌پوستان مضر باشد. به عنوان مثال، ترامپ درباره توسل به زور برای اخراج 15 تا 20 میلیون نفر مهاجر صحبت کرده است، که یک سیاست سختگیرانه ضد مهاجرتی برای بخش فناوری به شمار می‌رود که متکی به تعداد زیادی از مهاجران مستعد است. در آخرین دوره ریاست جمهوری ترامپ، او DEI (تنوع، برابری و شمول) را در سطح فدرال ممنوع کرد. او تهدید کرده است که بودجه فدرال را از مدارسی که برنامه‌های درسی در مورد موضوعات نژادی و نژادپرستی ارائه می‌دهند حذف خواهد کرد. حزب جمهوری‌خواه تحت رهبری ترامپ نیز علاقه‌ای به چاره‌جویی درباره تغییرات آب و هوایی (که به طور نامتناسبی بر جوامع تیره‌پوست تأثیر می‌گذارد) ندارد.
 
همچنین پروژه 2025 مطرح است که توسط مقامات سابق دولت ترامپ تهیه شده و خواستار سیاست‌هایی مانند برچیدن وزارت آموزش، ممنوعیت قرص‌های سقط جنین، و افزایش قدرت رئیس‌جمهور است. ترامپ تلاش کرده تا خود را از این طرح دور نشان دهد، اما حامیان راست افراطی ترامپ به اجرائی شدن آن امیدوار هستند.
 
حمایت هوروویتز از ترامپ به ویژه از این جهت دردناک است که او همیشه به عنوان مدافع جامعه سیاه پوستان دیده شده است. او و همسرش، فلیسیا ویلی هوروویتز، که سیاه‌پوست است، قبلاً در مورد کارهایی که برای جامعه سیاه‌پوستان انجام داده‌اند صحبت کرده‌اند و رویدادها و فضاهایی را برای جمع‌آوری و شبکه‌سازی فن‌آوران سیاه‌پوست برگزار کرده‌اند.
 
شنیدن این خبر که هوروویتس به این خاطر که سیاست‌های ترامپ در مورد مقررات و مالیات‌های کریپتو را می‌پسندد قرار است به کمپین ترامپ کمک مالی کند، برای بسیاری غیرمنتظره بود.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا