هاست پرسرعت
خودرو

درگ تنفس طبیعی‌ها، لامبورگینی اوراکان تکنیکا در برابر پورشه ۹۱۱GT3 RS

درگ تنفس طبیعی‌ها، لامبورگینی اوراکان تکنیکا در برابر پورشه ۹۱۱GT3 RS

لامبورگینی اوراکان تکنیکا با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و پورشه ۹۱۱GT3 RS با ۵۲۵ اسب بخار قدرت در درگی ۱۰۰۰ متری به مصاف هم رفته‌اند.

پورشه ۹۱۱GT3 RS یک خودروی پرفورمنس وحشیانه است که برای پیست مسابقه طراحی شده است. از سوی دیگر، لامبورگینی اوراکان تکنیکا سوپرکار کمی رام‌تری است و در خانوادهٔ خود بین مدل‌های EVO معمولی و STO مخصوص پیست قرار می‌گیرد. حال در ویدئوی جدیدی این دو خودرو طی یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گرفته‌اند تا ببینیم در خط مستقیم کدام‌یک سریع‌تر است.

درگ تنفس طبیعی‌ها، لامبورگینی اوراکان تکنیکا در برابر پورشه ۹۱۱GT3 RS

پورشه از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ پورشه، این ماشین ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین به لطف استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، وزن GT3 RS به ۱۴۹۵ کیلوگرم رسیده است. در سمت دیگر میدان، اوراکان هم از یک موتور تنفس طبیعی استفاده می‌کند اما این پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 بزرگ‌تر از پورشه است و ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور را تحویل گیربکس می‌دهد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تکنیکا ۰.۲ ثانیه از پورشه کندتر است اما می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وزن این خودرو هم ۱۵۶۰ کیلوگرم اعلام شده است.

درگ تنفس طبیعی‌ها، لامبورگینی اوراکان تکنیکا در برابر پورشه ۹۱۱GT3 RS

در آغاز درگ، GT3 RS جدید به لطف گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه که به شکلی فوق‌العاده نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند، شروع بهتری دارد و لامبورگینی با وجود قدرت بیشتر، در ابتدا عقب می‌افتد ولی پورشه نتوانست برای مدتی طولانی رقیب ایتالیایی را در آینهٔ خود ببیند زیرا تکنیکا خود را به ۹۱۱ رساند و از آن پیشی گرفت. البته این درگ در مسافت ۱۰۰۰ متری برگزار شد. اوراکان این مسافت را در ۱۹.۳ ثانیه طی کرد درحالی‌که GT3 RS پس از ۲۰.۴ ثانیه به خط پایان رسید؛ بنابراین، اگر درگ بین این دو ماشین در همان ۴۰۰ متر استاندارد برگزار شود، ممکن است نتیجه تغییر کند هرچند که شاید قدرت بیشتر لامبورگینی بازهم بتواند باعث پیروزی آن شود.

مقایسه مشخصات فنی

 

اوراکان تکنیکا

۹۱۱GT3 RS

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۶۴۰ اسب بخار ۵۲۵ اسب بخار
گشتاور ۵۶۵ نیوتن متر ۴۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم ۱۴۹۵ کیلوگرم
قیمت ۲۴۴,۷۹۵ دلار ۲۲۵,۲۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا