هاست پرسرعت
خودرو

درگ تویوتا سوپرا نسل چهارم تیون شده با بی ام و M3؛ جذاب و فشرده!

درگ تویوتا سوپرا نسل چهارم تیون شده با بی ام و M3؛ جذاب و فشرده!

بی ام و M3 همچنان از نظر پرفورمنس و مسابقات درگ یک سنگ محک به شمار می‌رود اما شکست‌ناپذیر نیست. این بار M3 در برابر تویوتا سوپرا نسل چهارم با ۷۰۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.

رقبای زیادی وجود دارند که می‌توانند سدان اسپرت بی ام و را مغلوب سازند اما صرف‌نظر از قدرت رقبا، M3 هنوز هم خودروی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود و ویدئوی جدید منتشر شده نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد. اخیراً بی ام و M3 کامپتیشن استوک در برابر تویوتا سوپرا نسل چهارم ۱۹۹۷ تیون شده قرار گرفته است. خروجی پیشرانه سوپرا حدود ۲۰۰ اسب بخار بیشتر از رقیب آلمانی است.

M3 کامپتیشن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است که بسیار کمتر از خروجی تویوتا سوپرا خواهد بود. بی ام و از نظر وزنی هم قافیه را می‌بازد زیرا حدود ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن دارد. در طرف مقابل سوپرا نسل چهارم تیون شده را با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲JZ داریم که تغییرات زیادی روی آن اعمال شده‌اند. استفاده از توربوی بزرگ‌تر و برخی تغییرات دیگر باعث می‌شوند این خودرو ۷۰۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۹ نیوتون متر گشتاور داشته باشد. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. این خودرو همچنین ۱۴۹۰ کیلوگرم وزن دارد.

در مسابقه درگ اول شاهد استارت بهتر M3 هستیم هرچند برتری اولیه این خودرو دوامی ندارد و سوپرا در لحظات آخر از خط پایان می‌گذرد و پیروز رقابت لقب می‌گیرد. در مسابقه دوم همه‌چیز نزدیک به هم اتفاق می‌افتد هرچند سوپرا در آغاز مسابقه برای یافتن کشش بیشتر به تقلا می‌افتد. لاستیک‌های سوپرا به هرزگردی افتاده‌اند و دودی که به هوا بلند می‌شود به M3 اجازه می‌دهد تا فاصله قابل‌توجهی این کند و به همین خاطر تویوتا نمی‌تواند از پس بی ام و برآید.

در نهایت مسابقه درگ سوم تعیین کننده پیروز نهایی خواهد بود. هرچند درست مثل مسابقه اول سوپرا زودتر از خط پایان عبور می‌کند هرچند فاصله زیادی بین دو خودرو نیست. سوپرا تیون شده مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی کرده درحالی‌که این زمان برای M3 برابر با ۱۱.۷ ثانیه بوده است. دو خودروی یاد شده سپس در درگ رولینگ ۸۰۰ متر شرکت می‌کنند و اگرچه گیربکس سوپرا در معکوس دادن تعلل می‌کند اما در نهایت از M3 عبور می‌کند و پیروزی دیگری را به نام خود رقم می‌زند. در دومین مسابقه رولینگ و استفاده از حالت دستی گیربکس بازهم شاهد برتری سوپرا هستیم. نهایتاً تست ترمز انجام می‌شود که بی ام و پیروز میدان است چراکه سیستم ترمز مدرن M3 باعث می‌شود این خودرو در فاصله کوتاه‌تری نسبت به سوپرا نسل چهارم متوقف شود. البته فاصله بین دو خودرو خیلی زیاد نیست و بهتر از حد انتظار برای خودرویی با ۲۵ سال سن عمل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا