هاست پرسرعت
خودرو

درگ تویوتا هایلوکس رالی داکار و لندکروزر GR اسپرت؛ کدام‌یک برنده است؟

درگ تویوتا هایلوکس رالی داکار و لندکروزر GR اسپرت؛ کدام‌یک برنده است؟

ناصر العطیه دارنده پنج عنوان قهرمانی رالی داکار در ویدئویی جدید با تویوتا هایلوکس مسابقه‌ای خود به جنگ لندکروزر GR اسپرت جدید رفته است.

هر دو خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند. این نیروگاه آهنین در لندکروزر ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند هرچند به دلیل قوانین مسابقات، قدرت پیشرانه هایلوکس رالی داکار به ۳۵۶ اسب بخار محدود شده ولی گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری‌اش مشابه لندکروزر است. تنها قطعاتی که در هایلوکس رالی داکار از نسخه تولیدی گرفته شده‌اند چراغ‌های جلو و نشان تویوتا هستند! وزن وانت پیکاپ مسابقه‌ای ژاپنی‌ها به ۲ تن می‌رسد درحالی‌که لندکروزر بسیار سنگین‌تر بوده و وزن ۲۳۶۰ کیلوگرمی دارد. چالش دو خودرو با یک درگ استاندارد شروع می‌شود. اگرچه هایلوکس قدرت کمتری دارد اما وزن سبک‌تر آن به همراه نسبت‌های دنده کوتاه‌تر باعث می‌شود این وانت مسابقه‌ای در مسافت ۴۰۰ متر حدود ۱ ثانیه سریع‌تر از لندکروزر باشد.

سپس نوبت به چالشی متفاوت می‌رسد. هایلوکس مسابقه را از زمین شنی و ماسه ای شروع می‌کند درحالی‌که لندکروزر روی آسفالت حضور دارد. کشش کمتر مسیر هایلوکس باعث می‌شود لندکروزر دست برتر را داشته باشد و بتواند برادر خود را شکست دهد؛ اما اوضاع دو خودرو در مسابقه درگ رولینگ متفاوت خواهد بود. هایلوکس همچنان در زمین یاد شده مسابقه می‌دهد اما لندکروزر نمی‌تواند به پای این وانت رالی داکار برسد. عوامل برنامه این مسابقه را سه بار انجام می‌دهند زیرا فرصت راندن یک خودروی قهرمان در داکار به این آسانی‌ها وجود نخواهد داشت.

تست نهایی نیز به چالش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مربوط می‌شود که بازهم هایلوکس روی زمین شنی و لندکروزر روی آسفالت حضور دارند. هایلوکس رالی داکار با کاهش سرعت در شن فرو می‌رود. شایان ذکر است نسل جدید لندکروزر در آمریکا عرضه نمی‌شود و بجای آن لکسوس LX600 عرضه شده که از همان قوای محرکه و پلتفرم تویوتا استفاده می‌کند. این خودروی لوکس از دو نمایشگر بالایی ۱۲.۳ اینچی و پایینی ۷ اینچی استفاده می‌کند و در تریم اولترا لوکس آن نیز دو صندلی مجزا در ردیف دوم نصب شده‌اند. مدل F اسپرت نیز از سیستم تعلیق اسپرت تر سود می‌برد. قیمت LX در آمریکا از ۹۰,۶۶۰ دلار شروع می‌شود درحالی‌که تریم اولترا لوکس آن گران‌ترین مدل بوده و ۱۳۰,۷۵۰ دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا