درگ جالب تسلا مدل X پلد با پورشه ۹۱۱ توربو S، برق یا بنزین؟
درگ جالب تسلا مدل X پلد با پورشه ۹۱۱ توربو S، برق یا بنزین؟
در مسابقهٔ درگ، تسلا مدل X پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت اما وزن سنگین ۲.۵ تنی سریعتر است یا پورشهٔ ۱.۶ تنی با ۶۵۰ اسب بخار قدرت؟
پورشه قصد دارد طی چند سال آینده سبد محصولات خود را الکتریکی کند اما پیشرانهٔ بنزینی ۹۱۱ را تا جای ممکن حفظ خواهد کرد و مسابقهٔ درگ جدیدی از کارواو نشان میدهد که الکتریکی کردن ۹۱۱ هنوز ضروری نیست زیرا سوپرکار پورشه در برابر قویترین شاسیبلند الکتریکی بازار یعنی تسلا مدل X پلد عملکرد خوبی از خود نشان میدهد. توربو S به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه منتقل میشود، باید وزن ۱۶۵۰ کیلوگرمی را حرکت دهد.
تسلا مدل X پلد اما بسیار قویتر است. قوای محرکهٔ سه موتورهٔ یک خودرو شامل یکی موتور در جلو و دوتا در عقب، ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بااینحال، نقطهضعف بزرگ مدل X وزن سنگین است. این شاسیبلند الکتریکی با وزن ۲۴۶۴ کیلوگرم، بسیار از رقیب بنزینی سنگینتر است. بااینحال، قدرت فوری موتورهای الکتریکی تسلا این موضوع را در مسابقهٔ درگ جبران میکند.
تسلا در درگ اول شروع فوقالعادهای داشت و پورشه با اختلافی بهاندازهٔ نصف طول یک خودرو شکست داد. در بااینحال، توربو S درگ دوم را بهتر شروع کرد و به نظر میرسد قبل از رقیب الکتریکی حرکت را شروع میکند. به همین دلیل، ۹۱۱ برتری را تا پایان حفظ کرده و پیروز میشود. پیروزی در درگ آخر هم به پورشه رسید و پس از ۱۰.۲ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کرد درحالیکه تسلا با اختلافی جزئی و زمان ۱۰.۳ ثانیه دوم شد. در هردو مسابقهٔ رولینگ، مدل X توانست توربو S را مغلوب کند اما در آزمایش ترمز، ۹۱۱ در فاصلهٔ بسیار کوتاهتری نسبت به تسلای سنگین متوقف شد.