هاست پرسرعت
خودرو

درگ جالب پورشه ۹۱۱ GT3 و کیمن GT4 با نسخه‌های GT3 RS و GT4 RS

درگ جالب پورشه ۹۱۱ GT3 و کیمن GT4 با نسخه‌های GT3 RS و GT4 RS

چهار مدل پورشه کیمن GT4 و GT4 RS و ۹۱۱ GT3 و GT3 RS پیشرانه و گیربکس مشترکی دارند اما عملکرد آن‌ها روی مسیر مستقیم ۴۰۰ متر متفاوت خواهد بود.

در خانوادهٔ مدل‌های ۹۱۱ و کیمن پورشه، نسخه‌های GT مناسب رانندگی در پیست هستند. این مدل‌ها همگی با پیشرانهٔ تنفس طبیعی ارائه می‌شود و گیربکس دستی برای آن‌ها قابل انتخاب است تا نهایت لذت رانندگی را به راننده هدیه دهند. همچنین مدل‌های GT به بال بزرگ عقب و تعلیق سفت‌تر مجهز هستند تا بتوانند در پیست بهترین عملکرد را داشته باشند. این نسخه در خانوادهٔ کیمن، GT4 نام دارد درحالی‌که در خانوادهٔ ۹۱۱ با نام GT3 شناخته می‌شود.

درگ جالب پورشه ۹۱۱ GT3 و کیمن GT4 با نسخه‌های GT3 RS و GT4 RS

کیمن GT4 و ۹۱۱ GT3 مدل‌های ایده‌آلی برای رانندگی در پیست هستند اما برای کسانی که مدلی حتی توانمندتر از این‌ها می‌خواهند، پورشه نسخه‌های تهاجمی‌تر GT4 RS و GT3 RS را ارائه می‌کند؛ بنابراین، مجموع مدل‌های GT در خانوادهٔ کیمن و ۹۱۱ به چهار نمونه می‌رسد؛ اما از بین این چهار مدل، کدام‌یک از همه سریع‌تر است؟ مت واتسون در درگ جدید خود همهٔ آن‌ها را گرد هم جمع کرده تا شاهد رقابت خانوادگی جذابی باشیم. البته خودروها بیشتر برای پیست طراحی شده‌اند اما دیدن عملکرد آن‌ها در خط مستقیم هم خالی از لطف نخواهد بود.

همهٔ این چهار مدل از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کنند اما قدرت و وزن آن‌ها باهم متفاوت است. ضعیف‌ترین عضو این جمع خانوادگی، کیمن GT4 است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم، از این لحاظ هم در مقایسه با دیگر برادران خود خیلی شرایط خوبی ندارد. نسخهٔ GT4 RS اما با ۵۰۰ اسب بخار قدرت، ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۱۴۱۵ کیلوگرم وزن، اوضاع بسیار بهتری دارد زیرا نه‌تنها سبک‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود بلکه تنها ۱۰ اسب بخار کمتر از ۹۱۱ GT3 قدرت دارد.

این یعنی در ۹۱۱ شاهد ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که در کنار وزن ۱۴۳۵ کیلوگرمی قرار می‌گیرد. در آخر هم به قوی‌ترین و گران‌ترین خودروی این رقابت یعنی ۹۱۱ GT3 RS هستیم. موتور ۴ لیتری تخت تنفس طبیعی پورشه در اینجا حداکثر قدرت خود را به نمایش می‌گذارد که ۵۲۵ اسب بخار قدرت است اما عجیب اینکه ۵ نیوتن متر گشتاور کمتری از GT3 دارد. این ۹۱۱ پیست محور با وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم، به همراه کیمن GT4 سنگین‌ترین عضو گروه است. همچنین GT3 RS به دلیل قطعات آیرودینامیکی تهاجمی‌تر، داون‌فورس بسیار بیشتری تولید می‌کند که در خط مستقیم می‌تواند به ضرر آن باشد.

درگ جالب پورشه ۹۱۱ GT3 و کیمن GT4 با نسخه‌های GT3 RS و GT4 RS

در هر چهار خودرو نیروی موتور فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود با این تفاوت که ۹۱۱ موتور عقب و کیمن موتور وسط است. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این پورشه‌های پیست محور در ۴۰۰ متر از همه سریع‌تر باشد؟ کیمن GT4 RS با کمترین وزن؟ ۹۱۱ GT3 RS با بیشترین قدرت و یا ۹۱۱ GT3 با قدرت، وزن و داون‌فورس متعادل؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا