هاست پرسرعت
خودرو

درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با اونتادور SV، فراری 812 و پورشه 911 GT3

درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با اونتادور SV، فراری 812 و پورشه 911 GT3

چهار سوپراسپرت تنفس طبیعی خوش‌صدا به مصاف هم رفته‌اند تا به بهانۀ مسابقۀ درگ صدای جذاب پیشرانه‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند.
درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با اونتادور SV، فراری 812 و پورشه 911 GT3

اکستریم VX اکستریم VX

در سوپراسپرت‌ها، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها صدای موتور است و به همین دلیل خیلی‌ها روی خوشی به سوپرکارهای الکتریکی نشان نمی‌دهند. همچنین از این لحاظ، پیشرانه‌های تنفس طبیعی بسیار جذاب‌تر هستند زیرا بدون وجود توربوشارژر در مسیر گازهای اگزوز که صدا را خفه می‌کند، آزادانه نعره می‌کشند اما حتی اگر این هم کافی نباشد، می‌توان از سیستم‌های اگزوز افترمارکتی استفاده کرد که تمام غرش پیشرانه را تحویل گوش‌های راننده و البته رهگذران می‌دهد! چهار خودرویی که در اینجا می‌بینید، همگی به سیستم اگزوز شرکتی بنام جینتانی مجهز هستند و حالا گرد هم جمع شده‌اند تا در قالب مسابقهٔ درگ، کنسرتی با ساز پیستون و سیلندر برگزار کنند.

درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با اونتادور SV، فراری 812 و پورشه 911 GT3

قدیمی‌ترین خودروی این جمع، لامبورگینی اونتادور SV یا سوپرولوچه است که یکی از قوی‌ترین نسخه‌های اونتادور محسوب می‌شود. در این نسخه، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی لامبورگینی ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ ISR به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. اونتادور SV زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار قیمت داشت. خودروی بعدی جانشین اونتادور یعنی روئلتو است که از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 ولی در کنار سیستم هیبریدی با سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموع خروجی را به ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۲ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است. بااین‌حال، همین سیستم هیبریدی باعث شده روئلتو با وزن ۱۸۷۲ کیلوگرم بسیار از اونتادور ۱۶۰۰ کیلوگرمی سنگین‌تر شود.

درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با اونتادور SV، فراری 812 و پورشه 911 GT3

فراری ۸۱۲ هم مثل اونتادور جای خود را به مدل جدید دودیچی چیلیندری داده است ولی این سوپرکار ایتالیایی با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی که زیر آن کاپوت کشیده ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، هنوز هم بسیار سریع و جذاب است. برخلاف اونتادور، نیروی موتور در اینجا فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سوپرفست در زمان تولید ۳۳۵ هزار دلار قیمت داشت. در آخر هم به ضعیف‌ترین عضو گروه یعنی پورشه ۹۱۱ GT3 می‌رسیم که نصف سه خودروی دیگر سیلندر دارد. پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی این ماشین تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. GT3 اما با وجود قدرت کمتر، با وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم بسیار از سوپرکارهای ایتالیایی V12 سبک‌تر است.

درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با اونتادور SV، فراری 812 و پورشه 911 GT3

پس از دو مسابقهٔ اول که فراری و پورشه نتوانستند لانچ خوبی داشته باشند، در درگ سوم سرانجام هر چهار خودرو حرکت را بدون مشکل آغاز کردند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، روئلتو به لطف قدرت بیشتر و موتورهای الکتریکی از همان ابتدا جلو افتاد و پورشه هم با وجود قدرت اندک، شانسی در برابر رقبای V12 نداشت تا رقابت اصلی بین اونتادور و ۸۱۲ باشد. سوپرکار لامبورگینی به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک ابتدا جلو افتاد ولی در ادامه فراری خود را به رقیب رساند و دو خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد شدند هرچند که فراری با تایم ۱۰.۸ ثانیه، یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از اونتادور بود.

درگ جذاب لامبورگینی روئلتو با اونتادور SV، فراری 812 و پورشه 911 GT3

مشخصات فنی

لامبورگینی اونتادور SV لامبورگینی روئلتو فراری ۸۱۲ سوپرفست پورشه ۹۱۱ GT3
پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۶.۵ لیتری V12 هیبریدی ۶.۵ لیتری V12 ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۷۵۰ اسب بخار ۱۰۱۵ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر ۱۰۶۲ نیوتن متر ۷۱۸ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته ISR ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ عقب عقب
وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۸۷۲ کیلوگرم ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۴۳۵ کیلوگرم
قیمت ۴۹۳ هزار دلار ۶۰۸ هزار دلار ۳۳۵ هزار دلار ۲۲۴ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴۱ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا