هاست پرسرعت
خودرو

درگ جذاب هیوندای آیونیک 5N و شاسی بلندهای لامبورگینی، رولزرویس و مرسدس

درگ جذاب هیوندای آیونیک 5N و شاسی بلندهای لامبورگینی، رولزرویس و مرسدس

هیوندای آیونیک ۵N در مسابقه درگ با محصولات لامبورگینی، رولزرویس و مرسدس عملکرد درخشانی داشته است.
درگ جذاب هیوندای آیونیک 5N و شاسی بلندهای لامبورگینی، رولزرویس و مرسدس

ظاهر خودرو امری سلیقه‌ای و شخصی است. یک رولزرویس کالینان با کیت بدنه منصوری و بدنه بنفش رنگ خیلی بد به نظر نمی‌رسد نه؟ و جلوپنجره مرسدس AMG G63 برابوس هم ما را به یاد پونتیاک ترنس ای ام می‌اندازد. البته لامبورگینی اوروس پرفورمنته اسنزا SCV12 خیلی با مدل استاندارد تفاوتی ندارد هرچند احساس می‌کنیم راندن یک شاسی‌بلند سبز رنگ با اعداد مسابقه‌ای روی درها حس و حال متفاوتی داشته باشد.

این سه شاسی‌بلند کلکسیونی بسیار خاص را تشکیل می‌دهند اما قدرت تولیدی آن‌ها بر ظاهرشان می‌چربد. کالینان از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری استفاده می‌کند درحالی‌که G63 به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو مجهز است. مشخص نیست تغییرات فنی رخ داده در خودروهای یاد شده چیست اما در بدترین حالت قدرت ۵۹۱ و ۵۷۷ اسب بخاری زیر کاپوتشان نهفته است. البته می‌دانیم پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی لامبورگینی ۶۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو نسخه‌ای ویژه از اوروس است که تنها مالکان مدل مسابقه‌ای اسنزا SCV12 توانایی خریدش را دارند.

نهایتاً به هیوندای آیونیک ۵N می‌رسیم که در برابر این شاسی بلندهای رنگارنگ جلب‌توجه می‌کند. با قیمت پایه ۶۶ هزار دلاری، آیونیک ۵N یک سر و گردن بالاتر از رقبای کلاس خود قرار می‌گیرد اما آیا می‌تواند از پس شاسی بلندهای موردبحث برآید؟ تیم کار اکسپرت ویدئوی مسابقه درگ این خودروها را منتشر کرده‌اند. در ابتدا مرسدس و رولزرویس در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و جای تعجبی ندارد که G63 سبک‌تر پیروز میدان خواهد بود.

در دور دوم G63 به مصاف اوروس می‌رفت و اینجا رقابت فشرده‌تری را شاهد هستیم. قدرت بیشتر لامبورگینی در ادامه مسابقه به کمک این خودرو آمده و باعث می‌شود مرسدس بنز شکست را تجربه کند. با اینکه تیم برگزار کننده مسابقات انتظار چنین نتایجی را از شاسی بلندهای درون‌سوز داشتند اما نمی‌توانستند نتایج مسابقه با هیوندای را پیش‌بینی کنند. در نهایت مشخص شد که هیوندای پیروز مطلق درگ است و ۵N در چندین مسابقه اوروس را شکست می‌دهد. به دلیل کارکرد پایین راننده لامبورگینی نمی‌توانست از لانچ کنترل استفاده کند اما این موضوع اهمیتی نداشت چراکه هیوندای در تمامی درگ های از حالت سکون و رولینگ اوروس را شکست داد.

ارقام نهایی منتشر شده بازگو کننده داستان هستند. رولزرویس منصوری مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۲۹ ثانیه طی می‌کند و نمی‌تواند با رنگ بنفش خود رقبا را شکست دهد. این زمان برای مرسدس AMG G63 برابر با ۱۲.۵۹ ثانیه است که آن را پایین‌تر از اوروس با زمان ۱۲.۴۳ ثانیه قرار می‌دهد. نهایتاً باید به هیوندای آیونیک ۵N با زمان ۱۱.۳۲ ثانیه اشاره کنیم که همه این شاسی بلندها را شکست داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا