درگ جذاب کادیلاک CT5-V بلکوینگ با دوج چلنجر هلکت و چارجر ردآی
درگ جذاب کادیلاک CT5-V بلکوینگ با دوج چلنجر هلکت و چارجر ردآی
آیا کادیلاک CT5-V بلکوینگ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت حریف فرزندان خشمگین موپار با قدرت بالای ۷۰۰ اسب بخار خواهد شد؟
تولید دوج چارجر و چلنجر اواخر سال ۲۰۲۳ پایان یافت و در حال حاضر، کسانی که خواهان یک سدان اسپرت آمریکایی هستند انتخابی جز کادیلاک نخواهند داشت. بااینحال، این بدان معنا نیست که دوران رقابت بین جنرال موتورز و موپار در مسابقات درگ به پایان رسیده و همچنان میتوانیم از دیدن نبرد بین این هشت سیلندرهای سوپرشارژ قدرتمند دیترویتی لذت ببریم.
این مسابقات جذاب را میتوانید در ویدئوهای زیر به تماشا بنشینید یعنی جایی که کادیلاک CT5-V بلکوینگ به مصاف دوج چلنجر هلکت و چارجر هلکت ردآی میرود. ابتدا به رقابت کادیلاک و چلنجر میپردازیم. هردو خودرو از پیشرانههای ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکنند اما چلنجر حاضر در این درگ که از نوع هلکت وایدبادی سری لست کال جیلبریک است، ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه کادیلاک با ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور کمی ضعیفتر است. بااینحال، بلکوینگ با ۱۸۸۰ کیلوگرم وزن، حدود ۱۲۰ کیلوگرم از چلنجر دو تنی سبکتر است. در رقابت بین این دو، کادیلاک با وجود قدرت کمتر، چهار بار متوالی چلنجر را با اختلاف مغلوب و جامعهٔ موپار را ناامید کرد!
پسازاین شکست سنگین، فرزند دیگر دوج با قدرت بیشتر به میدان میآید تا بتواند باخت هلکت را جبران کند. زیر کاپوت چارجر هلکت هم همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که در نسخهٔ ردآی ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، چارجر ردآی که از لحاظ سگمنت هم به کادیلاک نزدیکتر است، ۱۳۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد و از سوی دیگر، با وزن ۲۰۹۰ کیلوگرم، ۲۱۰ کیلوگرم سنگینتر است. بین این دو سدان قدرتمند فقط یک درگ برگزار شد و اینجا هم CT5-V بهراحتی دوج را شکست داد.
این رقابتها بهخوبی تأثیر پلتفرم و قوای محرکهٔ مدرنتر جنرال موتورز را نشان میدهد و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چارجر جدید در نسخههای الکتریکی و بنزینی با موتور ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربوی مدرن حریف بلکوینگ خواهد شد یا نه.
مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | دوج چلنجر هلکت | دوج چارجر هلکت ردآی | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | .۲ لیتری V8 سوپرشارژ | .۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار | ۷۱۷ اسب بخار | ۷۹۷ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر | ۸۹۰ نیوتن متر | ۹۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۸۸۰ کیلوگرم | ۲۰۰۰ کیلوگرم | ۲۰۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۹۴,۸۹۰ دلار | ۸۰,۸۹۰ دلار | ۹۴,۹۶۵ دلار |
مجله خبری gsxr