هاست پرسرعت
خودرو

درگ جذاب کامارو ZL1 با بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

درگ جذاب کامارو ZL1 با بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

شورلت کامارو ZL1 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت به مصاف دو سدان اسپرت ۵۱۰ اسب بخاری می‌رود که یکی محرک عقب و دیگری چهارچرخ محرک است.

ازآنجایی‌که نسل جدید مرسدس C63 AMG از پیشرانه چهار سیلندر هیبریدی استفاده می‌کند و بسیار قوی‌تر شده است، در حال حاضر اصلی‌ترین رقیب ب‌ام‌و M3 را می‌توان آلفارومئو جولیا کوادریفولیو دانست. حال سم کارلیجن این دو سدان اسپرت را برای انجام مسابقات درگ در برابر هم قرار داده است اما خودروی سومی هم در این جمع حضور دارد که هرچند با سدان‌های مذکور در یک کلاس قرار نمی‌گیرد اما باعث افزایش جذابیت رقابت خواهد شد.

درگ جذاب کامارو ZL1 با بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

این خودرو شورلت کامارو ZL1 است که می‌توان آن را یکی از بهترین کاماروهای تاریخ دانست. زیر کاپوت این ماسل کار آمریکایی یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور، با اختلاف قوی‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود. مثل تمام ماسل کارهای سنتی، در اینجا هم تمام نیروی موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

درگ جذاب کامارو ZL1 با بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

سدان آلفارومئو از پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که از موتور V8 فراری گرفته شده و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این سدان ایتالیایی هم مثل کامارو محرک عقب است. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن هم دقیقاً مثل جولیا ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما هم گشتاور بیشتر ۶۵۰ نیوتن متری دارد و هم به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که قطعاً می‌تواند در مسابقهٔ درگ تأثیر مهمی داشته باشد.

درگ جذاب کامارو ZL1 با بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

این سه خودرو به‌طور هم‌زمان باهم مسابقه نمی‌دهند بلکه دوبه‌دو به مصاف هم می‌روند و ابتدا آلفا در برابر کامارو قرار می‌گیرد. در ابتدا سه مسابقهٔ رولینگ بین این دو خودرو برگزار می‌شود که در دوتای اول شورلت و در آخری جولیا پیروز می‌شود. سپس نوبت به مسابقات درگ می‌رسد که بازهم برتری با طرف آمریکایی است زیرا هرچند ابتدا دو خودرو شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند اما در ادامه کمبود قدرت آلفارومئو خود را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، باید توجه داشت که ZL1 خودروی بسیار ارزان‌تری نسبت به سدان ایتالیایی‌ها است و بااین‌وجود پرفورمنس بهتری دارد.

درگ جذاب کامارو ZL1 با بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

سپس برندهٔ رقابت اول یعنی شورلت به مصاف ب‌ام‌و می‌رود. بین این خودروها دو مسابقهٔ رولینگ و دو درگ از حالت سکون برگزار می‌شود که در درگ اول ب‌ام‌و در حالت محرک عقب قرار می‌گیرد و در درگ دوم از سامانهٔ چهارچرخ محرک خود استفاده می‌کند. نتیجهٔ این مسابقات را می‌توانید خودتان در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی

شورلت کامارو ZL1

آلفارومئو جولیا QV

ب‌ام‌و M3 کامپتیشن

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۷۶۲ کیلوگرم ۱۷۵۲ کیلوگرم ۱۷۸۲ کیلوگرم
قیمت ۶۹,۹۹۵ دلار ۸۱,۸۸۵ دلار ۸۳,۵۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا