هاست پرسرعت
خودرو

درگ دوج چارجر با سدان‌های چهارچرخ محرک کیا استینگر و مرسدس CLS53

درگ دوج چارجر با سدان‌های چهارچرخ محرک کیا استینگر و مرسدس CLS53

در این درگ دوج چارجر دیتونا با ۴۸۵ اسب بخار قدرت به مصاف کیا استینگر ۳۶۵ اسب بخاری و مرسدس ۴۳۵ اسب بخاری می‌رود.

درگ جدید سم کارلیجن، یک ماسل کار V8 محرک عقب در برابر دو سدان چهارچرخ محرک قرار گرفته است. فکر می‌کنید در این رقابت کدام خودرو پیروز خواهد شد؟ بیایید ابتدا با شرکت‌کنندگان آشنا شویم. یکی از سدان‌های چهارچرخ محرک این جمع کیا استینگر GT است. البته این سدان اسپرت کره‌ای به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب ارائه می‌شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت ۲,۲۰۰ دلار برای آن قابل سفارش است.

درگ دوج چارجر با سدان‌های چهارچرخ محرک کیا استینگر و مرسدس CLS53

در این نسخه وزن استینگر به ۱۸۲۵ کیلوگرم می‌رسد که با توجه به ابعاد آن بسیار خوب است. همچنین باید به یاد داشته باشیم که یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو هم زیر کاپوت این ماشین پنهان شده که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. خودروی چهارچرخ محرک بعدی هم مرسدس CLS53 AMG است که از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ هیبریدی خفیف مشترک با E53 و AMG GT53 استفاده می‌کند.

درگ دوج چارجر با سدان‌های چهارچرخ محرک کیا استینگر و مرسدس CLS53

هرچند سری ۵۳ مرسدس را نمی‌توان AMG واقعی دانست چون پیشرانهٔ آن‌ها به‌صورت دستی در افلترباخ مونتاژ نمی‌شود ولی بااین‌حال، این شش سیلندر خطی خروجی قابل‌توجهی برابر با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو نیز بجای گیربکس چند کلاچهٔ سری ۶۳، توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک معمولی با مبدل گشتاور صورت می‌گیرد. CLS53 با ۱۹۹۰ کیلوگرم وزن، تنها ۱۰ کیلوگرم از سنگین‌ترین خودروی این جمع یعنی دوج چارجر ۲ تنی سبک‌تر است.

درگ دوج چارجر با سدان‌های چهارچرخ محرک کیا استینگر و مرسدس CLS53

این ماشین از بسیاری جهات یک دایناسور است زیرا نه‌تنها پیشینهٔ پلت‌فرم آن به دوران دایملر کرایسلر بازمی‌گردد بلکه زیر کاپوت نیز یک موتور ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی سنتی دارد. این موتور ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. چارجر دیتونای قرمزرنگی که در این ویدئو حضور دارد بجای لاستیک‌های استاندارد کارخانه‌ای از نمونه‌های افترمارکتی استفاده می‌کند. برخلاف درگ‌های قبلی، ما نتیجهٔ این رقابت را لو نمی‌دهیم تا خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مقایسه مشخصات فنی

 

دوج چارجر SRT

کیا استینگر GT

مرسدس CLS53

پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۸۵ اسب بخار ۳۶۵ اسب بخار ۴۳۵ اسب بخار
گشتاور ۶۴۴ نیوتن متر ۵۱۰ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۰۰ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم ۱۹۹۰ کیلوگرم
قیمت ۵۰,۳۴۰ دلار ۴۷,۲۳۵ دلار ۸۲,۶۰۰ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا