هاست پرسرعت
خودرو

درگ دیدنی تسلا سایبرتراک و پورشه 911 توربو S، کدام‌یک سریع‌تر است؟

درگ دیدنی تسلا سایبرتراک و پورشه 911 توربو S، کدام‌یک سریع‌تر است؟

تسلا سایبرتراک به لطف قدرت عظیم خود در ابتدا جلو می‌افتد اما در ادامه آیرودینامیک ضعیف خود را نشان خواهد داد.

همهٔ ما ویدئوی تبلیغاتی تسلا هنگام معرفی نسخهٔ تولیدی سایبرتراک را دیدیم که این پیکاپ با یک پورشه ۹۱۱ مسابقه می‌داد درحالی‌که ۹۱۱ دیگری را یدک می‌کشید. در آن درگ، پیکاپ تسلا برنده شد اما بعداً صحت ویدئوی موردبحث زیر سؤال رفت. حال اما به لطف تراتل هاوس، نهایتاً می‌توانیم عملکرد سایبرتراک را در برابر ۹۱۱ ببینیم بدون آنکه هیچ حقهٔ فیلم‌برداری در کار باشد. در این مسابقه، پادشاه بلامنازع مسابقات درگ یعنی ۹۱۱ توربو S به مصاف سایبرتراک رفته است.

درگ دیدنی تسلا سایبرتراک و پورشه 911 توربو S، کدام‌یک سریع‌تر است؟

این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو بهره می‌برد که ۶۵۰ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ می‌فرستد. به گفتهٔ پورشه، توربو S می‌تواند ظرف ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. این عدد با شتاب سایبرتراک در نسخهٔ سایبربیست که ۸۴۵ اسب بخار قدرت دارد برابر است. البته حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت تسلا بسیار از ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت پورشه کمتر است اما در یک درگ ۴۰۰ متر این موضوع اهمیتی ندارد.

درگ دیدنی تسلا سایبرتراک و پورشه 911 توربو S، کدام‌یک سریع‌تر است؟

چیزی که در اینجا اهمیت دارد آیرودینامیک است و در ویدئوی تراتل هاوس به‌خوبی می‌توان این موضوع را دید. در مسابقهٔ اول که درگ از حالت سکون است، پیکاپ سنگین تسلا ابتدا جلو می‌افتد که شاهکار چشمگیری به‌حساب می‌آید زیرا توربو S یکی از سریع‌ترین خودروهای حال حاضر جهان در شتاب اولیه محسوب می‌شود. در ادامه نیز سایبرتراک پیشتازی خود را حفظ می‌کند اما این خیلی طول نمی‌کشد. اگر این یک مسابقهٔ درگ ۲۰۰ متری بود (مثل چیزی که تسلا در ویدئوی بحث‌برانگیز درگ یدک کشی انجام داده بود)، سایبرتراک ممکن بود پیروز شود اما با افزایش سرعت، فرم آیرودینامیک ۹۱۱ باعث برتری آن می‌شود.

درگ دیدنی تسلا سایبرتراک و پورشه 911 توربو S، کدام‌یک سریع‌تر است؟

بدین ترتیب، پورشه با وجود ۲۰۰ اسب بخار قدرت کمتر، پیروزی آسانی به دست می‌آورد. مسابقهٔ دوم که به‌صورت رولینگ آغاز می‌شود هم همان نتیجه را به دنبال دارد که شامل برتری سایبرتراک در ابتدا و پیروزی ۹۱۱ در انتها است. به‌طورکلی، پرفورمنس فوق‌العادهٔ سایبرتراک در سرعت‌های پایین قابل کتمان نیست و قطعاً در برابر هر پیکاپ دیگری به‌راحتی پیروز می‌شود اما وقتی پای اعجوبه‌ای بنام پورشه ۹۱۱ توربو S در میان باشد، پیکاپ تسلا باید نظاره‌گر چراغ‌های عقب رقیب باشد.

مشخصات فنی

 

تسلا سایبرتراک

پورشه ۹۱۱ توربو S

پیشرانه الکتریکی سه موتوره ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۸۴۵ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۹۳۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۳۱۰۴ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
قیمت ۹۶,۳۹۰ دلار ۲۳۰,۴۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا