درگ دیدنی کادیلاک CT4-V، گلف R و بی ام و M240i؛ نبرد سدان و هاچبک و کوپه
درگ دیدنی کادیلاک CT4-V، گلف R و بی ام و M240i؛ نبرد سدان و هاچبک و کوپه
سدان کادیلاک با ۳۲۵ اسب بخار قدرت، هاچبک فولکسواگن با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و کوپهٔ بامو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت، کدامیک در مسابقهٔ درگ پیروز میشود؟
فولکسواگن گلف R، کادیلاک CT4-V و بامو M240i خودروهای پرفورمنس هیجانانگیزی هستند. هر سه این خودروها به پیشرانههای توربوشارژ قدرتمند با قدرتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و حالا ویدئوی جدیدی از سم کارلیجن نشان میدهد که کدامیک از آنها در مسابقهٔ درگ بهتر عمل خواهد کرد.
گلف R ضعیفترین خودروی این جمع محسوب میشود. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این هاچبک داغ آلمانی ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ میرساند. گلف اما با حدود ۱۳۵ کیلوگرم اختلاف، سبکترین خودروی جمع است. کادیلاک کمی قویتر از گلف بوده و از پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بزرگتری استفاده میکند که ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.
M240i تنها خودروی شش سیلندر این درگ است و زیر کاپوت یک موتور ۳ لیتری خطی را پنهان کرده است. این دو سیلندر اضافی با کمک به تولید ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، کوپهٔ باواریاییها را به قویترین خودروی این رقابت تبدیل میکند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
در اولین درگ از حالت سکون، بامو بهترین شروع را داشت و کادیلاک در ابتدا از گلف جلو افتاد اما نتوانست جایگاه دوم خود را حفظ کند و سوم شد. گلف و کادیلاک اما هیچکدام نتوانستند به بامو برسند که خیلی جلوتر از خط پایان عبور کرد. مسابقات دوم و سوم هم با همین نتیجه به پایان رسید و گلف R و CT4-V حریف M240i قدرتمند نشدند. دو مسابقهٔ رولینگ یکی از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و دیگری از ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز این ترتیب را بر هم نزد و بازهم بامو در هردو رولینگ اول و گلف دوم شد. کادیلاک نیز در هردو رولینگ سوم شد اما در مسابقهٔ دوم عملکرد بهتری داشت و با اختلافی جزئی پشت گلف به خط پایان رسید.
حتی اگر خودروسازان بیشتر روی شاسیبلندها تمرکز کنند، این دوران هنوز هم زمان بسیار خوبی برای علاقهمندان به خودرو است زیرا ماشینهای جذاب در هر کلاس و قیمتی پیدا میشوند و خریداران انتخابهای زیادی دارند که هاچبکهای داغ ۳۰۰ اسب بخاری، کوپههای اسپرت ۵۰ هزار دلاری و سدانهای توربوشارژ با گیربکس دستی تنها چند نمونه از آنها هستند.
مشخصات فنی
کادیلاک CT4-V | فولکسواگن گلف R | بامو M240i | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۲۵ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۶۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۷,۹۹۰ دلار | ۴۵,۸۳۵ دلار | ۵۱,۸۹۵ دلار |