هاست پرسرعت
خودرو

درگ رفت و برگشتی جالب بین هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا

درگ رفت و برگشتی جالب بین هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا

داغ‌ترین و قوی‌ترین هاچ‌بک‌های ساخت ژاپنی در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی U-Drag به مصاف یکدیگر می‌روند تا ببینیم سیویک سریع‌تر است یا کرولا.

تویوتا GR کرولا و هوندا سیویک تایپ R دوتا از بهترین هاچ‌بک‌های داغ حال حاضر هستند. روی کاغذ این ماشین‌ها بسیار به هم نزدیک هستند و بنابراین پرفورمنس مشابه آن‌ها در مسابقهٔ واقعی هم تعجبی نخواهد داشت. حال ادموندز این دو هاچ‌بک آتشین ژاپنی را برای مسابقهٔ U-Drag دعوت کرده است. در این مسابقه، خودروها ابتدا مثل یک درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی می‌کند اما در انتها باید دور بزنند و دوباره به خط شروع برگردند؛ بنابراین، U-Drag شتاب، ترمز و چسبندگی خودروها را در زمان کوتاهی آزمایش می‌کند.

درگ رفت و برگشتی جالب بین هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا

GR کرولا که در اینجا با نسخهٔ موریزو ادیشن حضور دارد، از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. سامانهٔ چهارچرخ محرک این خودرو می‌تواند تا ۷۰ درصد نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستد. زیر کاپوت سیویک تایپ R اما یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مثل تویوتا به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل است اما در اینجا نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

درگ رفت و برگشتی جالب بین هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا

همان‌طور که انتظار می‌رفت، GR کرولا شروعی عالی دارد و ابتدا جلو می‌افتد اما سیویک به لطف قدرت بیشتر، پیش از رسیدن به پایان ۴۰۰ متر خود را به رقیب می‌رساند و جلو می‌افتد. پس از پیچیدن و در مسیر بازگشت نیز سیویک از قدرت بیشتر خود برای جلوتر ماندن استفاده می‌کند و برنده می‌شود. در مسابقهٔ دوم هرچند راننده‌ها عوض می‌شوند اما تغییری در نتیجهٔ مسابقه نمی‌بینیم و بازهم با همان شیوهٔ قبلی هوندا به پیروزی می‌رسد. در پایان، سیویک U-Drag را ظرف ۳۸.۵ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که GR کرولا این کار را در ۳۹ ثانیه انجام می‌دهد.

درگ رفت و برگشتی جالب بین هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا

مشخصات فنی

 

هوندا سیویک تایپ R

تویوتا GR کرولا

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۱.۶ لیتری I3 توربو
قدرت ۳۱۵ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو چهارچرخ
وزن ۱۴۴۳ کیلوگرم ۱۴۴۰ کیلوگرم
قیمت ۴۴,۳۹۰ دلار ۵۰,۹۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا