هاست پرسرعت
خودرو

درگ رفت و برگشتی جذاب بین شورلت کوروت و بی ام و M2

درگ رفت و برگشتی جذاب بین شورلت کوروت و بی ام و M2

در یک مسابقهٔ رفت و برگشتی U-Drag، از بین کوروت استینگری و ب‌ام‌و M2 با قیمت نزدیک اما مشخصات متفاوت، کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

ب‌ام‌و M2 و شورلت کوروت استینگری دو خودروی اسپرت محبوب بازار هستند. این ماشین‌ها هردو سریع و قدرتمند هستند اما در مسابقهٔ درگ کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مردان ادموندز آن‌ها را برای مسابقهٔ موسوم به U-Drag به پیست برده‌اند. البته این یک درگ معمولی نیست و علاوه بر پیمودن ۴۰۰ متر، توانایی ترمز گیری، پیچیدن، هندلینگ و شتاب گیری رولینگ خودروها را هم نشان می‌دهد. پیش از اینکه به سراغ تماشای این درگ برویم، بهتر است نگاهی به مشخصات دو خودرو داشته باشیم.

درگ رفت و برگشتی جذاب بین شورلت کوروت و بی ام و M2

این دو خودرو هرچند از لحاظ قیمت بسیار به هم نزدیک هستند اما در نوع پیشرانه و محل نصب آن کاملاً باهم تفاوت دارند. کوروت از یک پیشرانهٔ سنتی ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. ابن نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از سوی دیگر، زیر کاپوت M2 یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور برای انتقال نیروی خود به چرخ‌های عقب به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.

درگ رفت و برگشتی جذاب بین شورلت کوروت و بی ام و M2

بنابراین، روی کاغذ کوروت با قدرت و گشتاور بیشتر و کشش بهتر ناشی از ترکیب موتور وسط، کاملاً برتری دارد. جالب اینکه ب‌ام‌و با وجود اندازهٔ کوچک‌تر، از لحاظ وزن هم برتری نداشته و با ۱۷۵۰ کیلوگرم، از کوروت ۱۶۵۵ کیلوگرمی حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است؛ بنابراین، طبیعتاً کوروت برای مغلوب کردن رقیب باواریایی نباید کار سختی داشته باشد و همین‌طور هم هست. در هردو مسابقه‌ای که بین این دو ماشین برگزار می‌شود، کوروت با اختلاف زیادی به پیروزی می‌رسد. این ماشین ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که M2 این کار را در ۱۱.۸ ثانیه انجام می‌دهد. زمان کل مسابقه هم برای کوروت ۳۴ ثانیه و برای ب‌ام‌و ۳۵.۲ ثانیه است.

مقایسه مشخصات فنی

 

ب‌ام‌و M2

شورلت کوروت C8

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۶۰ اسب بخار ۴۹۵ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۵۰ کیلوگرم ۱۶۵۵ کیلوگرم
قیمت ۶۴ هزار دلار ۷۰,۰۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا