هاست پرسرعت
خودرو

درگ رفت و برگشتی دیدنی بین آئودی RS Q8 و دوج دورانگو هلکت

درگ رفت و برگشتی دیدنی بین آئودی RS Q8 و دوج دورانگو هلکت

در درگ U شکل یا رفت و برگشتی، دوج دورانگو هلکت با ۷۱۰ اسب بخار قدرت سریع‌تر خواهد بود یا آئودی RS Q8 با ۶۰۰ اسب بخار؟
درگ رفت و برگشتی دیدنی بین آئودی RS Q8 و دوج دورانگو هلکت

U-Drag ادموندز رقابت بسیار جذاب‌تر و کامل‌تری از یک درگ معمولی است. در این مسابقه، خودروها پس‌ازاینکه ۴۰۰ متر را طی کردند، بشدت ترمز می‌کنند و پس از یک چرخش ۱۸۰ درجه دوباره به خط شروع بازمی‌گردند. حال دو شاسی‌بلند بزرگ و قدرتمند در این رقابت به مصاف هم رفته‌اند که بسیار باهم متفاوت هستند. آئودی RS Q8 تجسمی از مهندسی اروپایی گروه فولکس‌واگن است درحالی‌که دوج دورانگو هلکت قدرت سنتی آمریکایی را نشان می‌دهد. زیر کاپوت RS Q8 یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که توسط آئودی و پورشه توسعه پیدا کرده و در خودروهای مختلف گروه فولکس‌واگن مثل لامبورگینی اوروس و بنتلی کانتیننتال استفاده می‌شود.

درگ رفت و برگشتی دیدنی بین آئودی RS Q8 و دوج دورانگو هلکت

هرچند این موتور در اوروس پرفورمانته ۶۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما فولکس‌واگن اجازه نمی‌دهد RS Q8 هم همین‌قدر قدرت داشته باشد و به همین دلیل، خروجی پیشرانهٔ ۴ لیتری موردبحث برای آئودی روی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است. از سوی دیگر، در سینهٔ دورانگو نیروگاه عظیم ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است که ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد به‌اندازهٔ چارجر هلکت ردآی یا چلنجر دیمن نیستند اما هنوز هم دورانگو را به یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای جهان تبدیل می‌کنند. با وجود ابعاد بزرگ‌تر دورانگو، وزن دو خودرو با ۲۴۹۰ کیلوگرم برای آئودی و ۲۵۲۵ کیلوگرم برای دوج، خیلی باهم اختلاف ندارد.

درگ رفت و برگشتی دیدنی بین آئودی RS Q8 و دوج دورانگو هلکت

انتقال نیروی موتور نیز در هردو خودرو توسط گیربکس هشت سرعتهٔ ۸HP90 ساخت ZF صورت می‌گیرد. بااین‌حال، بزرگ‌ترین مشکل دورانگو پلت‌فرم قدیمی است. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۰ با قطعاتی که از مرسدس بنز ML نسل W166 و GL نسل X166 به ارث برده بود معرفی شد. به همین دلیل، شاسی‌بلند دوج در پیچیدن چابکی آئودی را ندارد و با وجود بهره‌مندی از ترمزهای برمبو، در ترمز گیری هم با مشکل مواجه می‌شود. به این خاطر، در U-Drag هرچند دورانگو در ۴۰۰ متر ابتدایی پابه‌پای آئودی پیش می‌رود اما هنگام پیچیدن به‌وضوح تلاش این غول آمریکایی برای چرخش مشهود است و به همین دلیل در مسیر برگشت عقب می‌افتد. بهترین زمان آئودی در این رقابت ۳۵.۵ ثانیه و دوج ۳۶.۱ ثانیه است.

مقایسه مشخصات فنی

دوج دورانگو هلکت آئودی RS Q8
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۱۰ اسب بخار ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۵۲۵ کیلوگرم ۲۴۹۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۹۳,۳۳۵ دلار ۱۲۳,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۶,۴۲۰ دلار ۱۴۷,۷۸۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا