هاست پرسرعت
خودرو

درگ رفت و برگشتی چلنجر بلک گوست و شلبی GT500، وقتی قدرت همه‌چیز نیست

درگ رفت و برگشتی چلنجر بلک گوست و شلبی GT500، وقتی قدرت همه‌چیز نیست

در یک رقابت U-Drag دیگر، دوج چلنجر بلک گوست با ۸۰۷ اسب بخار قدرت به مصاف موستانگ شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت رفته است.

مسابقات درگ همان چیزی است که ماسل کارهای آمریکایی برای آن ساخته شده‌اند و این کار را خیلی خوب انجام می‌دهند اما وقتی دوتا از شناخته‌شده‌ترین نام‌های این بخش در درگ U شکل یا رفت و برگشتی در برابر هم قرار گیرند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این دقیقاً همان چیزی است که مردان ادموندز می‌خواهند بدانند و به همین دلیل رقابتی موسوم به U-Drag را بین دوج چلنجر بلک گوست و فورد موستانگ شلبی GT500 ترتیب داده‌اند.

درگ رفت و برگشتی چلنجر بلک گوست و شلبی GT500، وقتی قدرت همه‌چیز نیست

بلک گوست یکی از نسخه‌های ویژهٔ سری لست کال یا آخرین تماس چلنجر است که فقط ۳۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود و همهٔ آن‌ها مشکی‌رنگ هستند. در این نسخه، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بلک گوست با وزن ۲۰۳۰ کیلوگرم، خودروی سنگینی است. در سمت دیگر، شلبی GT500 را با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ داریم که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد.

درگ رفت و برگشتی چلنجر بلک گوست و شلبی GT500، وقتی قدرت همه‌چیز نیست

بنابراین، فورد از لحاظ قدرت و گشتاور در پس دوج قرار می‌گیرد اما با وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم، خودروی سبک‌تری است. بااین‌حال، از روی اعداد و ارقام به نظر می‌رسد چلنجر برنده باشد اما همان‌طور که میدانیم، در مسابقات درگ همیشه همه‌چیز قدرت نیست. همچنین این یک درگ معمولی هم نیست و خودروها پس از پیمودن ۴۰۰ متر باید ترمز کنند، دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند؛ به‌عبارت‌دیگر، در U-Darg شتاب، حداکثر سرعت، ترمزها و هندلینگ خودروها همگی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. علاوه بر این، برای اینکه همه‌چیز منصفانه باشد، پس از انجام رقابت اول، رانندگان خودروهای خود را عوض می‌کنند و یک بار دیگر مسابقه می‌دهند.

درگ رفت و برگشتی چلنجر بلک گوست و شلبی GT500، وقتی قدرت همه‌چیز نیست

در پایان، صرفاً میگوییم که در این رقابت، موستانگ با موتور کوچک‌تر و ضعیف‌تر، ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که چلنجر بلک گوست برای انجام این کار به یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. بااین‌حال، دیگر جنبه‌های عملکرد این دو ماسل کار قدرتمند مثل تایم ۴۰۰ متر و زمان کل U-Drag را خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

 

موستانگ شلبی GT500

دوج چلنجر بلک گوست

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۸۰۷ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۹۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم ۲۰۳۰ کیلوگرم
قیمت ۸۱,۲۸۰ دلار ۱۰۳,۰۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا