درگ سوپرسدانها، آئودی RS7 پرفورمنس، بی ام و M8 و مرسدس AMG GT63
درگ سوپرسدانها، آئودی RS7 پرفورمنس، بی ام و M8 و مرسدس AMG GT63
از بین سه سوپرسدان آلمانی با پیشرانههای V8، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ محرک، کدامیک در ۴۰۰ متر سریعتر خواهد بود؟
جدیدترین عضو این جمع آئودی RS7 پرفورمنس است. این قویترین نسخهٔ RS7 محسوب میشود که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. نسخهٔ پرفورمنس نهتنها زیر کاپوت ارتقاءهایی را تجربه کرده بلکه در طراحی سپر جلو، رکابهای جانبی و دیفیوزر خاکستری مات عقب هم دستخوش تغییراتی شده است. بااینحال، مهمترین تغییر در زیر کاپوت صورت گرفته یعنی جایی که خروجی پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ منتقل میشود.
یکی از رقبای آئودی در این درگ بامو M8 کامپتیشن گرن کوپه است که با نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ارائه میشود. این موتور ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ میرساند. در آخر هم به یک هیولای آلمانی دیگر بنام مرسدس AMG GT63 S میرسیم. در سینهٔ این سوپرسدان اشتوتگارتی موتور آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG قرار گرفته است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااینحال، GT63 برخلاف رقبا از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استفاده میکند و با اختلاف زیادی گرانترین عضو این جمع محسوب میشود.
درنهایت زمان مسابقه فرامیرسد. در اولین درگ، آئودی برنده شد و بامو و مرسدس به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. در درگ دوم هم اوضاع تغییری نکرد و GT63 با آن همه قدرت و گشتاور نتوانست رتبهای بهتر از آخر کسب کند. آئودی پس از ۱۱.۳ ثانیه به خط پایان رسید درحالیکه بامو این کار را در ۱۱.۵ ثانیه و مرسدس در ۱۱.۷ ثانیه انجام داد. پسازاین، نوبت به مسابقهٔ رولینگ رسید اما نتیجه بازهم تغییری نکرد. تنها تفاوت مهم در اینجا عقب افتادن غیرعادی مرسدس بود زیرا به دلایل نامعلوم، بجای ۶۴۰ اسب بخار، فقط ۴۲۰ اسب بخار قدرت داشت. البته پس از ریست کردن GT63، مسابقهٔ رولینگ دیگری برگزار شد و هرچند مرسدس توانست بهتر با رقبا همگام شود اما بازهم سوم شد.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی RS7 پرفورمنس | بامو M8 گرن کوپه | مرسدس AMG GT63 S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۶۵ کیلوگرم | ۲۰۷۴ کیلوگرم | ۲۰۴۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۳۰,۱۹۵ دلار | ۱۴۰,۷۹۵ دلار | ۱۷۱,۵۰۰ دلار |
مجله خبری gsxr