هاست پرسرعت
خودرو

درگ شانه‌به‌شانه کوروت Z06 و لامبورگینی اوراکان اوو

درگ شانه‌به‌شانه کوروت Z06 و لامبورگینی اوراکان اوو

شورلت کوروت Z06 و لامبورگینی اوراکان اوو در پیست درگ به مصاف یکدیگر رفته‌اند. نتیجهٔ این مسابقه‌ها فوق‌العاده به هم نزدیک است.

سوپراسپرت‌های لامبورگینی حاصل مشاجرهٔ فروچیو لامبورگینی با انزو فراری مغرور بودند و درنتیجه، تک‌تک فرزندان سنت آگاتا با انگیزهٔ انتقام شخصی از پسران مارانلو متولد شدند. حال در جدیدترین ویدئوی درگ‌تایمز، اوراکان اووی خود بروکس به مصاف کوروت Z06 رفته است؛ اما این درگ چه ربطی به فراری دارد؟ ازآنجایی‌که موتور V8 میل‌لنگ تخت کوروت DNA فراری دارد، خون لامبورگینی را به جوش می‌آورد.

درگ شانه‌به‌شانه کوروت Z06 و لامبورگینی اوراکان اوو

Z06 حاضر در این رقابت از نوع کانورتیبل است که ۴۵ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به نسخهٔ کوپه دارد. طبق اعلام درگ‌تایمز، وزن کلی این خودرو ۱۷۷۰ کیلوگرم است. این سوپرکار آمریکایی ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از سوی دیگر، موتور لامبورگینی هم مثل کوروت تنفس طبیعی است ولی از نوع ۵.۲ لیتری V10 بوده و تنها ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته اوراکان به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و بااین‌وجود، با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرمی، بسیار از کوروت سبک‌تر است.

درگ شانه‌به‌شانه کوروت Z06 و لامبورگینی اوراکان اوو

اگر این دو خودرو فقط بر اساس صدای اگزوز قضاوت می‌شدند، هیچ بازنده‌ای نداشتیم زیرا صدای هردو موتور فوق‌العاده جذاب و هیجان‌انگیز است؛ بنابراین، برای مشخص شدن برنده، خودروهای باید روی پیست درگ بروند. در درگ اول، اوراکان کمی حرکت را زودتر آغاز می‌کند ولی بااین‌حال، در پایان کوروت با اختلاف بسیار جزئی پنج‌صدم ثانیه پیروز می‌شود. در درگ دوم، خودروها تقریباً هم‌زمان راه می‌افتند اما به نظر می‌رسد پس از لانچ، لامبورگینی در تعویض دنده دو دچار مشکل می‌شود و چند دهم ثانیهٔ ارزشمند را از دست می‌دهد. بدین ترتیب، حالا کوروت با اختلاف بیشتر نیم ثانیه پیروز می‌شود.

درگ شانه‌به‌شانه کوروت Z06 و لامبورگینی اوراکان اوو

نهایتاً به راند پایانی می‌رسیم که این بار گاو ایتالیایی‌ها بی‌نقص عمل می‌کند و هرچند Z06 لانچ بهتری دارد اما اوراکان به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود، رفته‌رفته جلو می‌افتد و با اختلافی کمتر از یک‌دهم ثانیه پیروز می‌شود؛ بنابراین، این رقابت جذاب و نزدیک با نتیجهٔ دو بر یک به نفع کوروت به پایان می‌رسد.

مقایسه مشخصات فنی

 

Z06 کانورتیبل

اوراکان اوو

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۷۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم ۱۶۱۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۴۰ هزار دلار ۳۰۴ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا