درگ فراری 296، مکلارن 750S و پورشه 911 توربو S با حضور هایپرکار لمان کادیلاک
درگ فراری 296، مکلارن 750S و پورشه 911 توربو S با حضور هایپرکار لمان کادیلاک
در این رقابت جالب، برندهٔ درگ بین فراری ۲۹۶، مکلارن ۷۵۰S و پورشه ۹۱۱ توربو S به مصاف هایپرکار مسابقهای لمانز کادیلاک میرود.
کادیلاک V-Series.R خودرویی نیست که کسی در مسابقهٔ درگ دیده باشد زیرا این یک هایپرکار مسابقهای استقامتی هیبریدی با پیشرانهٔ V8 است که بر اساس شاسی دالارا ساخته شده است. این ماشین تنها ۱۰۳۰ اسب بخار قدرت دارد و بین ۶۴۵ تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت به محور عقب آن منتقل میشود. حال هاگرتی در اقدامی جالب، این هایپرکار مسابقهای را طی مسابقهٔ درگ در برابر سوپراسپرتهای جادهای قرار داده است. در این رقابت سه نمونه از سریعترین سوپراسپرتهای حال حاضر جهان یعنی فراری ۲۹۶ GTB، پورشه ۹۱۱ توربو S و مکلارن ۷۵۰S حضور دارند که ابتدا به مصاف هم میروند تا برند در برابر کادیلاک قرار گیرد.
قویترین عضو این جمع سهتایی فراری با قوای محرکهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی و ۸۳۰ اسب بخار قدرت است درحالیکه پورشه کمترین قدرت و بیشترین وزن را دارد؛ بنابراین، طبیعی است که در این درگ فراری پیروز شود درحالیکه پورشه و مکلارن همزمان به خط پایان میرسند. ۹۱۱ به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، در ابتدا جلو میافتد اما در ادامه سوپرکار بریتانیایی خود را به رقیب آلمانی میرساند؛ بنابراین، حالا فراری ۲۹۶ به مصاف هایپرکار مسابقهای کادیلاک میرود. سوپرکار جادهای هرچند بسیار سنگینتر است اما بهراحتی پیروز میشود و ۴۰۰ متر را در ۱۰ ثانیه طی میکند درحالیکه کادیلاک این کار را در ۱۰.۳ ثانیه انجام میدهد.
هرچند V-Series.R در انتهای مسیر بسیار سریع شد و با سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد اما در شتاب اولیه بسیار کندتر بود و پس از ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه فراری این کار را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه انجام داد. دلیل این موضوع قوانین مسابقات است. این خودروهای مسابقهای حرکت را در حالت الکتریکی آغاز میکنند و از سرعت صد کیلومتر بر ساعت تازه پیشرانهٔ V8 روشن میشود. همچنین این خودروها از لانچ کنترل هم بیبهره هستند. به همین دلیل، وقتی بین V-Series.R و فراری ۲۹۶ مسابقهٔ رولینگ برگزار شد، کادیلاک بهراحتی رقیب جادهای را مغلوب کرد.
مقایسه مشخصات فنی
فراری ۲۹۶ GTB | پورشه ۹۱۱ توربو S | مکلارن ۷۵۰S | کادیلاک V-Series.R | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توربو هیبریدی | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۵ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | ۸۳۰ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار | ۶۴۵ تا ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۴۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | – |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته سکوئنشال |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۴۳۰ کیلوگرم | ۱۰۳۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۴۲,۲۰۵ دلار | ۲۳۲,۰۵۰ دلار | ۳۲۴,۱۹۵ دلار | – |
مجله خبری gsxr