هاست پرسرعت
خودرو

درگ فورد موستانگ GT با فراری F430 و آئودی R8 قدیمی

درگ فورد موستانگ GT با فراری F430 و آئودی R8 قدیمی

آیا فورد موستانگ GT با پیشرانۀ V8 تنفس طبیعی می‌تواند حریف سوپراسپرت‌های متعلق به حدود دو دهه پیش شود؟

فورد موستانگ GT پرفورمنس بالایی را با قیمت مناسب ارائه می‌کند. این خودرو در طول سال‌ها قوی‌تر و توانمندتر شده و ویدئویی از سم کارلیجن نشان می‌دهد که چگونه می‌توان همپای سوپرکارهای افسانه‌ای مثل آئودی R8 و فراری F430 پیش برود. موستانگ با یک ۵ لیتری V8 زیر کاپوت، بزرگ‌ترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. این موتور تنفس طبیعی ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در نمونهٔ حاضر در ویدئو برای تحویل آن به چرخ‌های عقب از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند.

درگ فورد موستانگ GT با فراری F430 و آئودی R8 قدیمی

در سینهٔ فراری یک موتور ۴.۳ لیتری V8 با ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که برای انتقال نیروی خود به چرخ‌های عقب به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع هم موتور ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آئودی است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این سوپرکار آلمانی هم مثل موستانگ از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند اما برخلاف دو رقیب دیگر، نیروی موتور را به هر چهارچرخ می‌فرستد.

درگ فورد موستانگ GT با فراری F430 و آئودی R8 قدیمی

فاکتور دیگری که باید در اینجا در نظر گرفت وزن است. فراری نه‌تنها بیشترین قدرت را دارد بلکه با ۱۵۴۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو جمع هم محسوب می‌شود. در آئودی به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک وزن به ۱۶۳۵ کیلوگرم رسیده است درحالی‌که موستانگ هم با ۱۷۲۵ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی این درگ به‌حساب می‌آید. در اولین درگ از حالت سکون، فراری مثل موشک دور شد و آئودی و موستانگ تقریباً باهم پیش رفتند اما ماسل کار فورد که با مشکل کشش دست‌وپنجه نرم می‌کرد ۴۰۰ متر را پشت سوپرکار آلمانی به پایان رساند درحالی‌که هردو خودرو فاصلهٔ بسیار زیادی با F430 داشتند.

درگ فورد موستانگ GT با فراری F430 و آئودی R8 قدیمی

در درگ دوم، موستانگ شروع بسیار بهتری دارد و با مغلوب کردن آئودی دوم شد درحالی‌که با فراری هم فاصلهٔ چندان زیادی نداشت. دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت‌های ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت صرفاً نبردی بین آئودی و فورد بود زیرا F430 در هردو مسابقه به‌راحتی به پیروزی رسید. در این رولینگ‌ها موستانگ به لطف قدرت بیشتر، R8 را شکست داده و دوم شد. هرچند در هیچ‌کدام از مسابقه‌ها این کوپهٔ آمریکایی نتوانست فراری را مغلوب کند اما می‌توانست همپای آن پیش برود که این نشان می‌دهد پرفورمنس خودروها طی سال‌های اخیر چقدر پیشرفت داشته است.

مشخصات فنی

 

موستانگ GT

آئودی R8

فراری F430

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۴.۲ لیتری V8 ۴.۳ لیتری V8
قدرت ۴۶۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۹۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر ۴۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ عقب
وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم ۱۶۳۵ کیلوگرم ۱۵۴۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا