هاست پرسرعت
خودرو

درگ مرسدس C43 چهار سیلندر و جنسیس G70 با ۳.۳ لیتر V6

درگ مرسدس C43 چهار سیلندر و جنسیس G70 با ۳.۳ لیتر V6

در این ویدئو شاهد رقابت جنسیس G70 با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو و مرسدس C43 AMG با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهیم بود.

تاکنون مرسدس C43 جدید که به پیشرانهٔ چهار سیلندر مجهز شده را در درگ‌های مختلفی دیده‌ایم که در برخی پیروز و در برخی مغلوب شده است. حال این بار یک سدان کره‌ای بنام جنسیس G70 در برابر این ماشین قرار گرفته است. سدان کره‌های با سیلندر، حجم موتور و توربوشارژر بیشتری به میدان آمده تا شاید بتواند حریف رقیب چهار سیلندر آلمانی شود. زیر کاپوت G70 یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

درگ مرسدس C43 چهار سیلندر و جنسیس G70 با ۳.۳ لیتر V6

در سمت دیگر میدان، مرسدس C43 را با پیشرانهٔ بسیار کوچک‌تر ۲ لیتری چهار سیلندر توربو داریم. این موتور ۴۰۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مثل جنسیس، نیروی خود را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند اما این کار توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ بنابراین، مرسدس با وجود موتور کوچک‌تر، قدرت بیشتری دارد. همچنین از لحاظ وزن هم برتری با C43 است زیرا با ۱۷۵۵ کیلوگرم، از رقیب ۱۸۳۳ کیلوگرمی خود سبک‌تر است.

درگ مرسدس C43 چهار سیلندر و جنسیس G70 با ۳.۳ لیتر V6

بنابراین، تعجبی ندارد که G70 در تمام مسابقات درگ و رولینگ به‌راحتی مغلوب C43 شد. در هردو مسابقهٔ درگ از حالت سکون، جنسیس هیچ شانسی نداشت و حتی نتوانست نزدیک رقیب آلمانی بماند. این سدان کره‌ای ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه طی کرد درحالی‌که C43 این کار را در ۱۲.۵ ثانیه انجام داد.

مقایسه مشخصات فنی

 

جنسیس G70 3.3T

مرسدس C43 AMG

پیشرانه ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۶۵ اسب بخار ۴۰۲ اسب بخار
گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۳۳ کیلوگرم ۱۷۵۵ کیلوگرم
قیمت ۴۸,۱۲۵ دلار ۶۱,۰۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا