درگ مرسدس SL55 جدید با بی‌ام‌و M850i، پورشه ۹۱۱ GTS و جگوار F تایپ R

درگ مرسدس SL55 جدید با بی‌ام‌و M850i، پورشه ۹۱۱ GTS و جگوار F تایپ R

یکی از ویژگی‌های جذابی که از دیرباز در خودروها محبوب و موردتوجه بوده، سقف باز شونده است و امروزه حتی کوپه‌های بالا ردهٔ خودروسازان هم نسخهٔ کانورتیبل دارند. این موضوع ما را به مسابقهٔ درگ امروز کارواو رسانده است. آنچه در اینجا داریم، چهار کانورتیبل یا کابریولت اروپایی است که سه ویژگی مشترک دارند: صندلی‌های ۲+۲ (به‌جز جگوار)، سقف بازشو و پیشرانه‌های قدرتمند که هیجان را در هوای آزاد فراهم می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید پرفورمنس بالایی را در خودرویی روباز داشته باشید، باید این چهار ماشین را در لیست نهایی خود قرار دهید اما کدام‌یک از آن‌ها سریع‌تر است؟ یک مسابقهٔ درگ به این سؤال پاسخ می‌دهد ولی مثل همیشه اول به اعداد و ارقام می‌پردازیم.

مرسدس AMG SL55 که سال گذشته معرفی شد، از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این که نسخه‌ای تضعیف‌شده از SL63 است، ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد. پورشه ۹۱۱ کاررا GTS تنها خودروی محرک عقب و شش سیلندر این گروه است. پیشرانهٔ ۳ لیتری تخت توئین توربوی این ماشین ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و باید وزن ۱۶۱۵ کیلوگرمی را جابجا کند.

سنگین‌ترین عضو این جمع ب‌ام‌و M850i با وزن ۲۱۲۵ کیلوگرم است. این کانورتیبل باواریایی از پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که در اینجا ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. جگوار F تایپ R هم تنها خودروی سوپرشارژ این رقابت است که پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آن ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این کوپهٔ بریتانیایی با وزن ۱۷۹۰ کیلوگرمی، پس از پورشه سبک‌ترین خودروی جمع محسوب می‌شود.

با توجه به این اعداد و ارقام، فکر می‌کنید کدام کانورتیبل لوکس برندهٔ درگ ۴۰۰ متر شود؟ در مسابقهٔ رولینگ چطور؟ ویدئوی زیر پاسخ این سؤالات را می‌دهد.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ GTS

جگوار F تایپ R

مرسدس SL55

ب‌ام‌و M850i

پیشرانه ۳.۰ لیتری H6 ۵.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو سوپرشارژ توئین توربو توئین توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۵۷۵ اسب بخار ۴۷۶ ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۱۵ کیلوگرم ۱۷۹۰ کیلوگرم ۱۹۵۰ کیلوگرم ۲۱۲۵ کیلوگرم
قیمت ۱۵۶,۸۵۰ دلار ۱۱۲,۴۷۵ دلار ۱۳۸,۴۵۰ دلار ۱۱۰,۳۹۵ دلار

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل