هاست پرسرعت
خودرو

درگ مزدا CX-90 با بی‌ام‌و X5 و مرسدس GLE، تازه‌وارد در برابر باتجربه‌ها

درگ مزدا CX-90 با بی‌ام‌و X5 و مرسدس GLE، تازه‌وارد در برابر باتجربه‌ها

مزدا CX-90 جدید کراس‌اووری است که تقریباً به بخش مدل‌های لوکس وارد شده و در اینجا در برابر دو نمونه از قدیمی‌های این بخش قرار گرفته است.

مزدا با کراس‌اوور CX-90 که حدود سه ماه پیش معرفی شد، تقریباً به بخش لوکس بازار نزدیک شده است یعنی جایی که رقابت بسیار شدیدی جریان دارد. اولین برداشت‌ها از رانندگی با این خودرو بسیار مثبت بوده و حالا می‌توانیم ببینیم CX-90 در برابر دوتا از رقبای مستقیم خود چگونه عمل می‌کند. در این مسابقهٔ درگ، کراس‌اوور جدید مزدا به مصاف مرسدس بنز GLE و ب‌ام‌و X5 رفته است.

درگ مزدا CX-90 با بی‌ام‌و X5 و مرسدس GLE، تازه‌وارد در برابر باتجربه‌ها

در این ویدئو شاهد رقابت قوی‌ترین نسخهٔ CX-90 بنام توربو S با ب‌ام‌و X5 xDrive40i و مرسدس بنز GLE450 هستیم. قیمت پایهٔ این نسخهٔ مزدا از ۵۳,۱۲۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ ب‌ام‌و و مرسدس به ترتیب ۶۴,۸۹۵ دلار و ۶۷,۶۰۰ دلار است؛ بنابراین، از لحاظ قیمت کراس‌اوور ژاپنی‌ها کاملاً رقبای آلمانی را مغلوب می‌کند اما آیا در پیست هم می‌تواند آن‌ها را شکست دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ابتدا بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم با ذکر این نکته که هر سه خودرو از پیشرانه‌های شش سیلندر خطی استفاده می‌کنند.

درگ مزدا CX-90 با بی‌ام‌و X5 و مرسدس GLE، تازه‌وارد در برابر باتجربه‌ها

زیر کاپوت CX-90 یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری قرار گرفته که در نسخهٔ توربو S خروجی آن ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است. موتور شش سیلندر آلمان‌ها اما از نوع ۳ لیتری است که در ب‌ام‌و ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور و در مرسدس ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، X5 ضعیف‌ترین عضو این جمع است اما همان‌طور که همه میدانیم، در مسابقات درگ همه‌چیز قدرت نیست و وزن هم فاکتور مهمی خواهد بود. از این لحاظ، ب‌ام‌و با وزن ۲۲۰۵ کیلوگرم برتری جزئی دارد و مرسدس با ۲۲۷۵ کیلوگرم سنگین‌تری خودروی جمع است. مزدا نیز با وزن ۲۲۲۲ کیلوگرم بین رقبای آلمانی قرار می‌گیرد.

درگ مزدا CX-90 با بی‌ام‌و X5 و مرسدس GLE، تازه‌وارد در برابر باتجربه‌ها

خب با توجه به این اعداد و ارقام، فکر می‌کنید کدام خودرو برندهٔ مسابقهٔ درگ می‌شود؟ ما نمی‌خواهیم نتیجه را لو بدهیم ولی فقط بازهم تأکید می‌کنیم که در مسابقات درگ قدرت همیشه تعیین‌کننده نیست و این ویدئو گواه دیگری بر این مدعا است. همچنین پس از رقابت سه شاسی‌بلند، در پایان ویدئو هیوندای پالیسید به مصاف مزدا CX-90 می‌رود تا با موتور تنفس طبیعی و تنها ۲۹۱ اسب بخار قدرت شانس خود را در برابر رقیب ژاپنی امتحان کند.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و X5 xDrive40i

مرسدس GLE450

مزدا CX-90 توربو S

هیوندای پالیسید

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۸ لیتری V6
قدرت ۳۳۵ اسب بخار ۳۶۲ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۲۹۱ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۳۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۰۵ کیلوگرم ۲۲۷۵ کیلوگرم ۲۲۲۲ کیلوگرم ۱۹۷۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۴,۸۹۵ دلار ۶۷,۶۰۰ دلار ۵۳,۱۲۵ ۳۹,۱۳۵ دلار

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا